ورایزون از هوش مصنوعی مولد برای خدمات بهتر به مشتریان استفاده میکند
ICTna.ir – اپراتور آمریکایی برخی از برنامههای جدید هوش مصنوعی مولد با کمک انسان را راهاندازی کرده است که برای بهبود خدمات مشتری و کاهش ریزش مشتریان طراحی شدهاند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این ابزارها برای «کمک به مثبت شدن هر تعامل» و همچنین برای «کمک به کاهش بار شناختی در فروشگاه و مراکز خدمات مشتری» طراحی شده اند.
«دستیار پژوهشی شخصی» برای کمک به کارکنانی که با مشتری روبرو هستند، در بررسی منابع برای ارائه اطلاعات مرتبط به مشتریان طراحی شده است. این نسخه به خود میبالد و میگوید: پیشرفتها در حال حاضر مشهود هستند، کارمندان اکنون میتوانند به 95 درصد سؤالات مشتریان پاسخ دهند!
همچنین از هوش مصنوعی برای جفت کردن هوشمندانه مشتریان با بهترین نماینده خدمات مشتری در دسترس استفاده میکند، به این معنی که اگر تماسگیرنده سؤال یا شکایت خاصی در رابطه با خدمات بینالمللی خود داشته باشد، بهجای یک متخصص عمومی، با کارشناسان سفر بینالمللی خبره همراه میشود.
همچنین یک ابزار شخصی خریدار وجود دارد که پروفایل مشتری را تجزیه و تحلیل میکند و اطلاعاتی را در مورد علت تماس آنها ارائه میکند. با این ادعای ورایزون، زمان تراکنش مشتری دو تا چهار دقیقه کاهش داده است.
در همین حال، نام هشداردهنده «Segment of Me» از هوش مصنوعی برای ارائه طرحهای جدید، پیشنهادات محصول و ارتقای خدماتی که برای آنها طراحی شده است، به مشتریان ارائه میکند، که به گفته این شرکت باعث بهبود تعامل و کاهش ریزش شده است.
برایان هیگینز، مدیر ارشد تجربه مشتری ورایزون در این خصوص گفت: ما در سفری هستیم تا در طول هر تعامل، یک تجربه برتر ارائه کنیم، زیرا می دانیم که برای مشتریان ما چه چیزی اهمیت دارد. ما تقریباً 99 درصد از جمعیت را به هم متصل میکنیم و آنها روی ما حساب میکنند که همه چیز از برقراری تماس و ارسال پیامک گرفته تا خرید فناوری جدید، سؤالات صورتحساب یا بررسی محصولات جدید در فروشگاههای ما را انجام دهیم. ما درک می کنیم که هر تعاملی فرصتی است برای ایجاد تأثیر معنادار بر زندگی مردم. هوش مصنوعی به ما کمک می کند تا نه تنها انتظارات را برآورده کنیم، بلکه از آنها فراتر برویم و به مشتریان خود نشان دهیم که در هر مرحله از آنها حمایت می کنیم.
Sowmyanarayan Sampath، مدیر اجرایی مصرف کننده این اپراتور، در مصاحبه ای با بلومبرگ این هفته گفت که هوش مصنوعی “ماشین رشد بعدی ما است” و اینکه تقاضای مرتبط با ابزارهای هوش مصنوعی قرار است در پنج سال آینده بیش از دو برابر شبکه شرکت شود.