تازه ها

هوش مصنوعی

May 19, 2024
15:59 یکشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166648

هوش مصنوعی امکان فعالیت کلاهبرداران را در دیوار می‌گیرد

دیوار برای افزایش امنیت معامله‌های کاربران و جلوگیری از فعالیت کلاهبرداران، مدل هوش‌مصنوعی خود را برای تشخیص افراد با رفتار مشکوک به تخلف و کلاهبرداری توسعه داده است.

به گزارش روابط عمومی دیوار، این مدل هوش‌مصنوعی با در نظر گرفتن ویژگی‌‌های مختلف، کاربرانی که رفتار مشکوک دارند را تشخیص داده و آنها را بر اساس فعالیت‌شان در دسته‌های با احتمال تخلف متفاوت طبقه‌بندی می‌کند. این کاربران بر اساس میزان ریسک فعالیت،با مجازات یا محدودیت‌های مختلف مواجه می‌شوند.

کاربرانی که به خاطر فعالیت‌های مشکوک‌ یا گزارش‌های کاربران دیگر، در دسته با احتمال تخلف بالا قرار می‌گیرند حساب‌شان محدود شده و تنها قابلیت دیدن آگهی‌ها را دارند. امکان انتشار آگهی، چت یا دیدن شماره تلفن آگهی‌های دیگر از این افراد تا زمانی که هویت‌شان به صورت ویدیویی تایید شود گرفته خواهد شد.

کاربرانی که به خاطر رفتار مشکوک حساب‌شان محدود می‌شود تنها با پشت سر گذاشتن احراز هویت ویدیویی می‌توانند از این لیست خارج شوند. در این مدل احراز هویت که توسط هوش‌مصنوعی انجام می‌شود فرد در ابتدا باید به عنوان صاحب شماره تلفن همراه، کد ملی و تاریخ تولد خود را وارد کند. در صورت تطابق این موارد کاربر وارد روند احراز هویت ویدئویی با گرفته شدن عکس و ضبط ویدئو (مانند روش‌های باز کردن آنلاین حساب بانکی) می‌شود و در صورتی که این فرآیند را با موفقیت پشت سر بگذارد و هویت او تایید شود محدودیت‌ها برایش برداشته می‌شود.

یکی از پارامترهای مورد استفاده مدل هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط تیم فنی دیوار برای تشخیص متخلفان، گزارش‌های کاربران است. این مدل می‌تواند با دقت بالایی گزارش‌های واقعی را از گزارش‌های جعلی تشخیص داده و از آنها برای جلوگیری از فعالیت افراد متخلف استفاده کند.

دیوار به صورت پیوسته در حال استفاده و اضافه کردن ویژگی‌های جدیدی مانند پرداخت امن یا احراز هویت ویدئویی است تا فضایی امن برای استفاده کاربران از این پلتفرم فراهم کند. از آنجایی که بخش زیادی از کلاهبرداری‌ها در خارج از پلتفرم دیوار انجام می‌شود، اثرگذاری این اقدام‌ها زمانی بیشتر خواهد شد که آگاهی کاربران درباره روش‌های کلاهبرداری و احتیاط آنها در زمان معامله افزایش پیدا کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.