سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

May 19, 2024
16:14 یکشنبه، 30ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166651

دانلود و استفاده رایگان VMware Workstation Pro برای کاربران macOS، لینوکس و ویندوز

شرکت VMware نرم‌افزار ماشین مجازی حرفه‌ای خود را برای استفاده شخصی در ویندوز، macOS و لینوکس به صورت رایگان عرضه کرده است.

این تغییر به این معناست که می‌توانید VMware Workstation Pro 17 را بدون نیاز به کد لایسنس یا هزینه اشتراک، برای ویندوز و لینوکس دانلود و استفاده کنید. کاربران macOS نیز می‌توانند به جای آن VMware Fusion Pro 13 را به رایگان دانلود، نصب و استفاده کنند.

نرم‌افزارهای مجازی‌سازی مانند VMware به شما امکان می‌دهند سیستم‌عامل‌های مهمان را روی سیستم‌عامل میزبان اجرا کنید. این نرم‌افزارها اغلب با قابلیت‌های یکپارچه مانند محتویات کلیپ‌بورد مشترک، کشیدن و رها کردن فایل‌ها و پشتیبانی سخت‌افزاری مانند شتاب GPU همراه هستند.

این برنامه‌ها اجرای ویندوز در داخل اوبونتو و سایر توزیع‌های لینوکس، BSD و غیره را به‌جای بوت دوگانه آسان می‌کنند. این روش‌ها علاوه بر راحتی و کارآمدی، امنیت و انزوا را نیز فراهم می‌کنند.

شرکت Broadcom که VMware را در سال ۲۰۲۳ خریداری کرد، در یک پست وبلاگی اعلام کرده است که این ابزارهای گران‌قیمت را برای استفاده شخصی رایگان می‌کند تا “ارزش دائمی و پایدار برای مشتریان و به‌طور کلی جامعه VMware فراهم کند”.

شرکت VMware می‌گوید: “کاربران روزمره که خواهان یک نرم افزار مجازی روی رایانه‌های مک، ویندوز یا لینوکس خود هستند، می‌توانند با ثبت‌نام و دانلود نرم‌افزار از پورتال جدید در.broadcom. support com به‌صورت رایگان از این امکانات بهره‌مند شوند”.

اگر این برنامه‌ها برای اهداف تجاری استفاده شوند، همچنان برای Fusion Pro و Workstation Pro به اشتراک پولی نیاز است. اما از آنجا که هیچ نظارتی درون برنامه‌ای یا محدودیت ویژگی برای سنجش استفاده وجود ندارد، به صداقت کاربر وابسته است.

هنگامی که صحبت از نرم‌افزار ماشین مجازی برای لینوکس می‌شود، گزینه‌های متن‌باز دیگری نیز وجود دارد. Oracle VirtualBox بهترین گزینه شناخته شده است، در حالی که GNOME Boxes یک نمای کاربرپسند برای فناوری مجازی‌سازی قدرتمند KVM و QEMU ارائه می‌دهد.

با این حال، VMware Workstation Pro مزایای بیشتری نسبت به سایرین دارد، مانند شبکه‌های قابل تنظیم شامل پشتیبانی VLAN، چندین کارت شبکه مجازی و ابزارهای شبیه‌سازی شبکه، اسنپ‌شات، شبیه‌سازی آسان و قالب‌های ماشین، ویژگی‌های اتصال از راه دور و غیره.

لازم به ذکر است که مجازی‌سازی برای اوراکل یک چالش جانبی است، اما در ۲۵ سال گذشته تنها تمرکز اصلی VMware بوده است.

البته، اینکه آیا می‌خواهید از VMware Workstation Pro نسبت به سایر گزینه‌ها استفاده کنید، به شما بستگی دارد. ما از آن دفاع نمی‌کنیم، فقط به کاربران اطلاع می‌دهیم که این نرم‌افزار اکنون به‌صورت رایگان برای لینوکس، ویندوز و macOS در دسترس است.

برای دانلود VMware Workstation Pro 17 برای لینوکس، باید یک حساب کاربری در Broadcom ایجاد کنید، سپس به صفحه پشتیبانی مخصوص وارد شوید، شرایط و قوانین را بپذیرید، روی لینک دانلود کلیک کنید و اطلاعات «trade compliance» را قبل از شروع دانلود وارد کنید.

در لینوکس، نصب‌کننده VMware Workstation یک فایل .bundle است. این فایل در واقع یک اسکریپت shell است که به باینری‌های داخلی لینک شده است. آن را به‌طور کامل دانلود کنید، سپس به فایل اجازه اجرا بدهید و آن را به‌صورت روت از ترمینال اجرا کنید تا نصب شود.

پس از آن، مراحل نصب را همان‌طور که نمایش داده می‌شود طی کنید و مطمئن شوید که گزینه “من می‌خواهم مجوز VMware Workstation Pro 17 را برای استفاده شخصی به‌کار ببرم” را انتخاب کرده و از پذیرش سایر موارد خواسته نشده خودداری کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.