تلفن همراه

گوشی

هوش مصنوعی

May 20, 2024
11:28 دوشنبه، 31ام اردیبهشتماه 1403
کد خبر: 166657

ویژگی‌های هوش مصنوعی در آپدیت iOS 18 اپل

منبع: Digiato

اپل تاکنون پلتفرم‌های خود را به هوش مصنوعی مولد مجهز نکرده است، اما براساس گزارش‌ها انتظار می‌رود در iOS 18 شاهد تغییرات عمده‌ای در این زمینه باشیم. براساس گزارش جدید بلومبرگ، در آپدیت آینده iOS 18 احتمالاً شاهد قابلیت‌های هوش مصنوعی مانند خلاصه‌سازی نوتیفیکیشن‌ها و بهبود ویژگی‌های سیری با رویکردی به نام «هوش فعال» خواهیم بودیم.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، جزئیات بیشتری درباره اولین اقدام بزرگ اپل در زمینه هوش مصنوعی مولد در کنفرانس WWDC 2024 ارائه کرد. به‌عنوان بخشی از این تغییرات، اپل قابلیت‌های صوتی سیری را بهبود می‌بخشد تا این دستیار دیجیتال احساس مکالمه واقعی‌تر به کاربر بدهد و یا به او در زندگی روزمره کمک کند، رویکردی که ظاهراً اپل آن را هوش فعال می‌نامد.

احتمال دارد هوش مصنوعی در iOS 18 بتواند کارهای مختلفی مانند خلاصه‌سازی خودکار نوتیفیکیشن‌ها، ارائه سریع‌تر خلاصه مقالات خبری و رونویسی یادداشت‌های صوتی را انجام دهد. همچنین این هوش مصنوعی ویژگی‌های فعلی آیفون را نیز بهبود می‌بخشد، برای مثال اپلیکیشن تقویم احتمالاً با هوش مصنوعی کاربردی‌تر از پیش خواهد شد.

در بخش عکس‌ و گالری احتمالاً شاهد ویرایش تصویر با هوش مصنوعی باشیم. البته باتوجه به اینکه شرکت‌های دیگر مانند سامسونگ یا ادوبی از چنین ویژگی‌هایی پیش‌تر رونمایی کرده بودند، شاید قابلیت‌های جدید اپل برای کاربران چندان تازگی نداشته باشد.

مارک گرمن همچنین گزارش می‌دهد که اگرچه اپل برای ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی خود عمدتاً به پردازش روی دستگاه متکی است، اما احتمالاً پردازش ابری در مراکز داده‌ٔ حاوی تراشه‌های پیشرفته اپل نیز وجود خواهد داشت.

همچنین احتمال دارد در آپدیت iOS 18 اپل از چت‌باتی مانند ChatGPT رونمایی نکند. اگرچه گزارش‌های قبلی حاکی از نزدیک‌شدن به همکاری اپل و OpenAI بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.