امنیت

فناوری اطلاعات

May 24, 2024
15:27 جمعه، 4ام خردادماه 1403
کد خبر: 166794

سند محرمانه سامسونگ برای اجبار تعمیرکاران به افشای اطلاعات شخصی مردم لو رفت

منبع: Zoomit

قرارداد منتسب‌به سامسونگ نشان می‌دهد این شرکت از تعمیرکاران خواسته است اطلاعات شخصی و محرمانه‌ی مشتری‌ها را به اشتراک بگذارند.

مؤسسه‌ی iFixit ساعاتی پیش اعلام کرد که رابطه‌ی تجاری‌اش را با سامسونگ قطع می‌کند؛ چون سامسونگ تعهد زیادی به قانون حق تعمیر آمریکا ندارد.

در پی انتشار بیانیه‌ی iFixit، حالا ۴۰۴ مدیا در گزارشی اختصاصی می‌گوید سامسونگ فروشگاه‌های مستقل تعمیر موبایل را مجبور می‌کند که اطلاعات شخصی مردم را برای این شرکت بفرستند. به‌علاوه، اگر کاربران از قطعات دست دوم و غیر رسمی استفاده کنند، تعمیرکاران موظفند این موضوع را به سامسونگ گزارش دهند.

ادعاهای ۴۰۴ مدیا بر اساس نسخه‌ای از قرارداد محرمانه‌ی سامسونگ با یک شرکت مستقل ارائه‌دهنده‌ی خدمات تعمیر مطرح شده است. در بخشی از قرارداد آمده که تعمیرکار باید نام، آدرس، شماره‌تلفن، شماره‌سریال دستگاه و حتی IMEI و جزئیات مشکل گوشی سامسونگ و اطلاعات مربوط‌به تعمیر را برای شرکت کره‌ای ارسال کند.

سامسونگ به تعمیرکاران گفته است که باید تمامی قطعات غیر رسمی موجود در گوشی‌ها را خارج کنند؛ آن هم در شرایطی که استفاده از قطعات متفرقه‌ای که توسط سامسونگ ساخته نشده‌اند، کاملا قانونی است.

سایت ۴۰۴ مدیا که سابقه‌ی بسیار خوبی در افشای اطلاعات دارد، می‌گوید صحت قرارداد را تأیید کرده است. سامسونگ به درخواست رسانه‌ها برای توضیح درباره‌ی ادعاهای ۴۰۴ مدیا پاسخ نداده.

ظاهرا هر بار که کاربران قطعه‌ای رسمی از سامسونگ بخرند، نام‌شان به دیتابیسی ویژه اضافه می‌شود. مدیرعامل iFixit می‌گوید شرکت او برخی از اطلاعات مشتریان را در اختیار سامسونگ قرار داده است.

اگر فردی در آمریکا ازطریق iFixit قطعات رسمی سامسونگ را خریده باشد، گوشی‌ساز کره‌ای به آدرس ایمیل و فهرست قطعات رسمی خریداری‌شده‌ی او دسترسی دارد. مدیرعامل iFixit می‌گوید هیچ شرکتی غیر از سامسونگ چنین درخواستی مطرح نکرده است.

برخی از منابع می‌گویند سند فاش‌شده‌ی سامسونگ به سال ۲۰۲۳ ارتباط دارد و احتمالا این شرکت اکنون سیاست‌هایش را اصلاح کرده است. البته چنین موضوعی نه تأیید شده است و نه تکذیب.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.