رمز ارز

May 24, 2024
16:45 جمعه، 4ام خردادماه 1403
کد خبر: 166812

18 میلیون آمریکایی در سال 2023 از ارزهای دیجیتال استفاده کرده‌ یا مالک آ‌ن‌ها بوده‌اند

منبع: Digiato

براساس نظرسنجی سالانه خانوارهای عضو سیستم فدرال رزرو، تعداد بزرگسالان مستقر در ایالات متحده که مالک کریپتو هستند یا از ارز های دیجیتال استفاده می‌کنند، در سال 2023 به حدود 18 میلیون نفر کاهش یافته است.

طبق نتایج این نظرسنجی، در سال گذشته میلادی تنها 7 درصد از بزرگسالان آمریکایی شرکت‌کننده در این نظرسنجی، استفاده از ارزهای دیجیتال را گزارش کرده‌اند. این میزان در سال‌های 2022 و 2021 به‌ترتیب 10 درصد و 12 درصد بوده است.

سایر آمار مربوط به علاقه‌مندان دنیای ارز های دیجیتال

همچنین تنها 1 درصد از بزرگسالان گفته‌اند که از ارز دیجیتال به عنوان روش پرداخت یا وسیله‌ای برای انتقال پول استفاده می‌کنند که این رقم نسبت به سال 2022 به نصف کاهش یافته است. تقریباً 30 درصد این افراد گفته‌اند که دلیل این امر، ترجیح کریپتو توسط شخص یا شرکت دریافت‌کننده بوده است.

در نهایت 7 درصد از بزرگسالان عضو سیستم فدرال رزرو، به‌عنوان سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال خریداری کرده‌اند و آن‌ها را حفظ می‌کنند.

دیگر نکته قابل ذکر نظرسنجی این است که افرادی با درآمد سالانه 100000 دلار یا بیشتر به‌احتمال زیاد از ارز دیجیتال استفاده کرده‌اند. همچنین هزاره‌ها، یعنی افراد 30 تا 44 ساله، بیشترین سهم کاربران کریپتو را تشکیل می‌دهند و پس از آن نسل بزرگسالان Zs (رده سنی 18 تا 29 سال) اختلاف کمی دارند. مردان نیز سه برابر بیشتر از زنان از کریپتو استفاده می‌کنند.

این نظرسنجی در اکتبر 2023 با 11488 شرکت‌کننده بزرگسال آمریکایی دارای حداقل 18 سال سن انجام شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.