تلفن همراه

گوشی

May 24, 2024
16:54 جمعه، 4ام خردادماه 1403
کد خبر: 166816

افزایش چشمگیر درآمد شیائومی پس از بهبود بازار گوشی‌های هوشمند

منبع: Peivast

درآمد شرکت شیائومی پس از بهبود سفارش‌ها از انتظارات بازار فراتر رفت. شیائومی در سه ماهه گذشته یک رشد ۳۴ درصدی در محموله‌های ارسالی گوشی را تجربه کرده و فاصله خود را با رقبایی مثل سامسونگ و اپل کاهش داده است.

به گزارش بلومبرگ، مجموع فروش این شرکت چینی در سه ماهه منتهی به ماه مارس با رشد ۲۷ درصدی به ۱۰.۴ میلیارد دلار یا ۷۵.۵۱ میلیارد یوان رسید، مبلغی که از انتظار ۷۳.۵ میلیارد یوانی بازار فراتر رفت.

شیائومی در نتیجه افزایش فروش و تقاضای جهانی سریع‌ترین رشد فصلی خود در دو سال گذشته را تجربه کرده است. این شرکت برای سه ماهه گذشته سود خالص ۴.۱۸ میلیارد یوان را گزارش کرده است.

داده‌های شرکت تحقیقاتی IDC نیز نشان می‌دهد که مرسوله‌های گوشی شیائومی در سه ماهه قبلی و به دنبال بهبود وضعیت بازار یک رشد ۳۴ درصدی را تجربه کرده است. افزایش فروش گوشی‌ها باعث شده تا مهمترین بازیگر چین فاصله خود با سامسونگ و اپل که پیشتازی بازار جهانی را در اختیار دارند کاهش یابد. کاهش فروش آیفون در چین باعث شد تا رشد اپل کمتر از حد انتظارات باشد.

شیائومی همچنین به رهبری لی جون در اواخر ماه مارس و برای کاهش اتکا به بازار گوشی به سراغ خودروهای الکتریکی رفت. براساس آخرین آماری که تا انتهای ماه آوریل منتشر شده است، اولین خودروی این شرکت به نام SU7 حدود ۹۰ هزار سفارش داشته که ۱۰ هزار مورد آن تا اواسط ماه مه تحویل شده است.

این شرکت همچنین در حال ساخت یک خودروی اسپورت مشابه مدل Y شرکت تسلا است که قرار است در سال ۲۰۲۵ به مرحله فروش برسد. تحلیلگر بلومبرگ می‌گوید که بخش خودروهای الکتریکی این شرکت در سال ۲۰۲۴ کمتر از ۱۰ درصد درآمد آن را تشکیل می‌دهند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.