هوش مصنوعی

May 24, 2024
17:08 جمعه، 4ام خردادماه 1403
کد خبر: 166817

93 درصد جوانان تمایل به استفاده از هوش مصنوعی دارند

منبع: همکاران سیستم

براساس نظرسنجی جدیدی که شرکت سلزفورس روی 1000 کاربر آمریکایی انجام داده است مشخص شد برخلاف اینکه در مورد امنیت داده‌های شخصی احساس نگرانی وجود دارد، ولی «نسل زد» در واقع افرادی هستند که تمایل دارند برای درک بهتر از این داده‌ها و تصمیم گیری آگاهانه در مورد آنها از هوش مصنوعی استفاده کنند. «نسل زد» به گروهی از جوانان گفته می‌شود که بین سال‌های 1997 تا 2012 میلادی متولد شده‌اند.

جوانان «نسل زد» حجم گسترده‌ای از داده‌های شخصی را در اختیار دارند تا آنها را مدیریت کنند و این اطلاعات روز به روز بیشتر می‌شود. انتظار می‌رود میزان داده‌های ایجاد شده، ضبط شده و مصرف شده در سراسر جهان تا سال 2025 میلادی به بیش از 180 زتابایت افزایش یابد که این رقم معادل 6.8 میلیارد پخش مداوم فیلم‌های نتفلیکس است.

براساس گزارش سازمان ملل، 93.2 درصد از جوانان به هوش مصنوعی و روبات‌ها با دید مثبت نگاه می‌کنند و از پتانسیل آنها استقبال می‌کنند. مطالعات نشان می‌دهد بیش از یک سوم «نسل زد» در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد در محل کار خود استفاده می‌کنند. بنابراین شواهد واضحی وجود دارد که ثابت می‌کند نسل‌های جوان راحت‌تر از دیگر افراد تمایل به استفاده از هوش مصنوعی برای نیازهای شخصی و حرفه‌ای دارند.

بررسی‌ها همچنین نشان داد بیش از 40 درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که تحت تاثیر داده‌های شخصی خود قرار گرفته‌اند و مدیریت این داده‌ها، آنها را مضطرب می‌کند. این عدد برای «نسل زد» حدود 50 درصد محاسبه می‌شود.

کارشناسان همچنین اعلام کردند سواد داده‌ای برای نسل‌های جوان‌تر اهمیت بالایی دارد. اعضای گروه «نسل زد» حدود 36 درصد بیشتر از «نسل ایکس» که بین سال‌های 1946 تا 1964 متولد شدند، برای مدیریت داده‌های شخصی خود با مشکل هستند. همچنین بیش از 55 درصد «نسل زد» تصویر کاملی از اطلاعات شخصی خود ندارند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.