تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

May 25, 2024
10:39 شنبه، 5ام خردادماه 1403
کد خبر: 166877

توضیحات اپل درباره دلیل بازگشت عکس‌های حذف‌شده در آپدیت iOS 17.5

منبع: Digiato

کاربران آیفون اخیراً با مشکل نرم‌افزاری عجیبی مواجه شده بودند. در این مشکل، پس از دریافت آپدیت iOS 17.5، عکس‌های پاک‌شده قبلی مجدداً در گالری گوشی ظاهر می‌شدند. در حالی که اپل این مشکل را با آپدیت iOS 17.5.1 برطرف کرده است، اما هنوز دلیل اصلی آن مشخص نبود و اکنون کوپرتینویی‌ها توضیحات بیشتری ارائه کرده‌اند.

اپل در توضیح این مشکل به 9to5Mac می‌گوید که علت آن یک ورودی خراب در پایگاه داده سیستم فایل دستگاه بوده است که روی فایل‌های کاربران و نه آن‌هایی که با iCloud همگام‌سازی شده‌اند تأثیر می‌گذارد. عکس‌های حذف‌شده نیز ممکن است هنگام بازیابی از یک نسخه پشتیبان یا در حین انتقال به دستگاه جدید، از دستگاه‌های قدیمی‌تر منتقل شده باشند.

واکنش اپل به ادعای یکی از کاربران

یکی از کاربران ردیت در پستی که اکنون حذف شده است ادعا کرده بود که این باگ iOS 17.5 عکس‌هایی آیپدی که اطلاعات آن به‌طور کامل حذف‌شده و به فرد جدیدی فروخته شده را نیز برگردانده است . با این حال، اپل ادعا می‌کند که چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و به 9to5Mac می‌گوید که پس از پاک‌شدن کامل داده‌های دستگاه، همه فایل‌ها و محتوا برای همیشه حذف می‌شوند.

اساساً، اپل ادعا می‌کند که این کاربر یا برای تنظیم مجدد دستگاه خود روش درستی را دنبال نکرده است یا به سادگی دروغ می‌گوید. غول فناوری اعلام کرده که تنها تعداد کمی از افراد تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته‌اند و اپل به عکس یا ویدیوهای کاربران دسترسی ندارد.

محققان امنیتی Synactiv نیز با مهندسی معکوس به‌روزرسانی iOS 17.5.1 که برای رفع باگ منتشر شده، توضیحاتی درباره این مشکل ارائه کرده‌اند. به طور خلاصه، آن‌ها می‌گویند که آپدیت iOS 17.5 یک روال انتقال را اضافه کرده است که مسئول اسکن و واردکردن مجدد عکس‌ها از سیستم فایل است. این روال با به‌روزرسانی اخیر اپل حذف شد زیرا باعث شد فایل‌های قدیمی مجدداً در سیستم فهرست شوند و به گالری‌های عکس بازگردانده شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.