بانکداری و پرداخت الکترونیک

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 25, 2024
12:25 شنبه، 5ام خردادماه 1403
کد خبر: 166892

علت مسدودی یک روزه درگاه پرداخت کسب‌وکارها چه بود؟

منبع: Peivast

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در توییتی از رفع یک روزه مسدودی درگاه‌ پرداخت برخی کسب‌وکارها خبر داده است. او تصریح کرده که این مسدودی یک «اتفاق» بوده و عنوان کرده که تغییرات لازم را برای جلوگیری از تکرار این اتفاق داده شده است. همچنین شاپرک اقدام به مسدودی درگاه پرداخت کسب‌وکارها را بنا بر لیست سیستمی مرکز اینماد دانسته است. این در حالی است که رئیس مرکز تتا در توییت خود به مشکل در اینماد کسب‌وکارها اشاره نکرده است.

در تاریخ (3 خردادماه) تعداد قابل توجهی از درگاه‌های پرداخت کسب‌وکارها توسط شاپرک مسدود شد و بنا به اعلام امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در ساعات ابتدایی امروز، درگاه‌های پرداخت این کسب‌وکارها مسدودشان رفع شده است. رئیس مرکز تتا در شبکه اجتماعی ایکس، مسدودی درگاه پرداخت کسب‌وکارها توسط شاپرک را «اتفاق» دانسته و تصریح کرده است: «فارغ از علت این اتفاق، تغییرات لازم در مرکز، برای جلوگیری از تکرار آن داده شد». رئیس مرکز تتا در پست خود اشاره‌ای به مشکل در مرکز اینماد نکرده است. با این حال، شاپرک اقدام به مسدودی درگاه پرداخت کسب‌وکارها را بنا بر ارسال سیستمی لیست مسدودی توسط مرکز اینماد دانسته است.

پست رئیس مرکز تتا مبنی بر رفع مسدودی درگاه پرداخت کسب‌وکارهای اینترنتی

رئیس مرکز تتا در پست خود در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرده است: «دیروز برای تعدادی از کسب‌وکارها مشکل درگاه پرداخت ایجاد شده بود که البته بعد از پیگیری دلسوزانه آقای محرمیان ساعت 3 صبح امروز حل شد. فارغ از علت این اتفاق، تغییرات لازم در مرکز، برای جلوگیری از تکرار ان داده شد. به سهم خود از کلیه شرکت‌هایی که دیروز درگیر شدند، عذرخواهم».

با این حال، شاپرک علت این اقدام خود را اعلام سیستمی لیست مسدودی توسط مرکز اینماد اعلام کرده است. همچنین مهدی عبادی مدیرعامل شرکت وندار نیز در گفت‌وگو با پیوست مسدودی یک روزه درگاه‌ پرداخت برخی کسب‌وکارها را تایید می‌کند. او عنوان می‌کند: «تا جایی که خبر دارم علت این مسدودی از سوی شاپرک اعلام مرکز اینماد بوده است». با وجود اینکه درگاه پرداخت کسب‌وکارها بعد از یک روز از مسدودی خارج شده‌اند، دلایل متفاوتی از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و شاپرک مطرح شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.