علت مسدودی یک روزه درگاه پرداخت کسبوکارها چه بود؟
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در توییتی از رفع یک روزه مسدودی درگاه پرداخت برخی کسبوکارها خبر داده است. او تصریح کرده که این مسدودی یک «اتفاق» بوده و عنوان کرده که تغییرات لازم را برای جلوگیری از تکرار این اتفاق داده شده است. همچنین شاپرک اقدام به مسدودی درگاه پرداخت کسبوکارها را بنا بر لیست سیستمی مرکز اینماد دانسته است. این در حالی است که رئیس مرکز تتا در توییت خود به مشکل در اینماد کسبوکارها اشاره نکرده است.
در تاریخ (3 خردادماه) تعداد قابل توجهی از درگاههای پرداخت کسبوکارها توسط شاپرک مسدود شد و بنا به اعلام امین کلاهدوزان، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، در ساعات ابتدایی امروز، درگاههای پرداخت این کسبوکارها مسدودشان رفع شده است. رئیس مرکز تتا در شبکه اجتماعی ایکس، مسدودی درگاه پرداخت کسبوکارها توسط شاپرک را «اتفاق» دانسته و تصریح کرده است: «فارغ از علت این اتفاق، تغییرات لازم در مرکز، برای جلوگیری از تکرار آن داده شد». رئیس مرکز تتا در پست خود اشارهای به مشکل در مرکز اینماد نکرده است. با این حال، شاپرک اقدام به مسدودی درگاه پرداخت کسبوکارها را بنا بر ارسال سیستمی لیست مسدودی توسط مرکز اینماد دانسته است.
پست رئیس مرکز تتا مبنی بر رفع مسدودی درگاه پرداخت کسبوکارهای اینترنتی
رئیس مرکز تتا در پست خود در شبکه اجتماعی ایکس عنوان کرده است: «دیروز برای تعدادی از کسبوکارها مشکل درگاه پرداخت ایجاد شده بود که البته بعد از پیگیری دلسوزانه آقای محرمیان ساعت 3 صبح امروز حل شد. فارغ از علت این اتفاق، تغییرات لازم در مرکز، برای جلوگیری از تکرار ان داده شد. به سهم خود از کلیه شرکتهایی که دیروز درگیر شدند، عذرخواهم».
با این حال، شاپرک علت این اقدام خود را اعلام سیستمی لیست مسدودی توسط مرکز اینماد اعلام کرده است. همچنین مهدی عبادی مدیرعامل شرکت وندار نیز در گفتوگو با پیوست مسدودی یک روزه درگاه پرداخت برخی کسبوکارها را تایید میکند. او عنوان میکند: «تا جایی که خبر دارم علت این مسدودی از سوی شاپرک اعلام مرکز اینماد بوده است». با وجود اینکه درگاه پرداخت کسبوکارها بعد از یک روز از مسدودی خارج شدهاند، دلایل متفاوتی از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و شاپرک مطرح شده است.