برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.
پاسخ خودکار به تماس با هوش مصنوعی
کاربران برنامه Truecaller از این پس میتوانند نسخهای از صدای خود مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کنند که امکان پاسخ خودکار به تماسهای دریافتی را خواهد داشت. این قابلیت به لطف همکاری با مایکروسافت و استفاده از امکانات این شرکت، مقدور شدهاست.
پاسخ خودکار به تماسها در اپلیکیشن Truecaller چگونه است؟
اپلیکیشن Truecaller یکی از عناوین محبوب در زمینه تشخیص و مسدودسازی تماسهای ناخواسته، تبلیغاتی و مزاحم است که نسبت به قابلیتهای داخلی گوشیهای هوشمند، عملکرد بهتری از خود نشانمیدهد. اکنون سازندگان این برنامه اعلام کردهاند که کاربران میتوانند به دستیار هوش مصنوعی جهت ساخت نسخهای مجازی از صدای خود دسترسی داشتهباشند. ویژگی گفتهشده با همکاری Azure AI Speech مایکروسافت توسعه یافته است و میتواند از کلیپهای ضبط شده برای تشخیص و تقلید صدای کاربر، استفاده نماید.
رافائل میمون، یکی از مدیران Truecaller در پست وبلاگ خود اشاره کرده است که استفاده از هوش مصنوعی و صدای خود کاربر برای پاسخ به تماسها میتواند حس آشنایی و راحتی در مخاطب را ایجاد کند و دریچههای جدیدی از نحوه تعامل ما با دستیارهای صوتی را فراهم خواهد ساخت. دستیار هوش مصنوعی این برنامه میتواند اقدام به پایش تماسهای دریافتی و تعامل با مخاطب کند تا علت تماس آنها را جویا شود. در ادامه کاربر میتواند علت تماس را روی صفحه گوشی هوشمند خود مشاهده نماید و در صورت علاقه، اقدام به پاسخگویی نماید یا از قابلیت پاسخ خودکار توسط هوش مصنوعی بهره بگیرد.
دستیار هوش مصنوعی در اپلیکیشن Truecaller محدود به کشورهای خاصی است و همه کاربران امکان استفاده از آن را ندارند. این دستیار اولینبار در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و بهصورت پیوسته قابلیتها و امکانات جدیدی به آن اضافه میشود. کاربران در گذشته میتوانستند از میان تعدادی موارد پیشفرض، اقدام به انتخاب صدای دستیار کنند؛ اما اکنون قادر خواهند بود با ضبط کردن یک کلیپ صوتی کوتاه، اقدام به شبیهسازی صدای خود توسط دستیار مذکور نمایند. مایکروسافت در گذشته، نمونههایی از کاربردهای سرویس Azure AI Speech را نمایش دادهبود که برای شخصیسازی دستیار صوتی مورد استفاده قرار گرفته است. البته طبق اعلام مایکروسافت، قابلیت مورد بحث تنها در موارد خاصی ارائه میشود تا حد امکان، جلوی سوء استفادههای احتمالی از آن گرفته شود.
طبق اعلام مایکروسافت، واترمارک صوتی بهصورت خودکار به پاسخهای ارائه شده توسط دستیار هوش مصنوعی افزوده میشود تا مخاطب از صحبت با دستیار مجازی کاملاً مطلع شود. همچنین برای رعایت قوانین و مقررات مرتبط با حفظ حریم خصوصی، کاربر باید موافقت کامل خود برای ضبط مکالمات را اعلام کند.