اپلیکیشن

تلفن همراه

May 25, 2024
14:08 شنبه، 5ام خردادماه 1403
کد خبر: 166899

پاسخ خودکار به تماس با هوش مصنوعی

منبع: Digiato

کاربران برنامه Truecaller از این پس می‌توانند نسخه‌ای از صدای خود مبتنی بر هوش مصنوعی را ایجاد کنند که امکان پاسخ خودکار به تماس‌های دریافتی را خواهد داشت. این قابلیت به لطف همکاری با مایکروسافت و استفاده از امکانات این شرکت‌، مقدور شده‌است.

پاسخ خودکار به تماس‌ها در اپلیکیشن Truecaller چگونه است؟
اپلیکیشن Truecaller یکی از عناوین محبوب در زمینه تشخیص و مسدودسازی تماس‌های ناخواسته، تبلیغاتی و مزاحم است که نسبت به قابلیت‌های داخلی گوشی‌های هوشمند، عملکرد بهتری از خود نشان‌می‌دهد. اکنون سازندگان این برنامه اعلام کرده‌اند که کاربران می‌توانند به دستیار هوش مصنوعی جهت ساخت نسخه‌ای مجازی از صدای خود دسترسی داشته‌باشند. ویژگی گفته‌شده با همکاری Azure AI Speech مایکروسافت توسعه یافته است و می‌تواند از کلیپ‌های ضبط شده برای تشخیص و تقلید صدای کاربر، استفاده نماید.

رافائل میمون، یکی از مدیران Truecaller در پست وبلاگ خود اشاره کرده است که استفاده از هوش مصنوعی و صدای خود کاربر برای پاسخ به تماس‌ها می‌تواند حس آشنایی و راحتی در مخاطب را ایجاد کند و دریچه‌های جدیدی از نحوه تعامل ما با دستیارهای صوتی را فراهم خواهد ساخت. دستیار هوش مصنوعی این برنامه می‌تواند اقدام به پایش تماس‌های دریافتی و تعامل با مخاطب کند تا علت تماس آنها را جویا شود. در ادامه کاربر می‌تواند علت تماس را روی صفحه گوشی هوشمند خود مشاهده نماید و در صورت علاقه‌، اقدام به پاسخ‌گویی نماید یا از قابلیت پاسخ خودکار توسط هوش مصنوعی بهره بگیرد.

دستیار هوش مصنوعی در اپلیکیشن Truecaller محدود به کشورهای خاصی است و همه کاربران امکان استفاده از آن را ندارند. این دستیار اولین‌بار در سال ۲۰۲۲ معرفی شد و به‌صورت پیوسته قابلیت‌ها و امکانات جدیدی به آن اضافه می‌شود. کاربران در گذشته می‌توانستند از میان تعدادی موارد پیش‌فرض، اقدام به انتخاب صدای دستیار کنند؛ اما اکنون قادر خواهند بود با ضبط کردن یک کلیپ صوتی کوتاه، اقدام به شبیه‌سازی صدای خود توسط دستیار مذکور نمایند. مایکروسافت در گذشته، نمونه‌هایی از کاربردهای سرویس Azure AI Speech را نمایش داده‌بود که برای شخصی‌سازی دستیار صوتی مورد استفاده قرار گرفته است. البته طبق اعلام مایکروسافت، قابلیت مورد بحث تنها در موارد خاصی ارائه می‌شود تا حد امکان، جلوی سوء استفاده‌های احتمالی از آن گرفته شود.

طبق اعلام مایکروسافت، واترمارک صوتی به‌صورت خودکار به پاسخ‌های ارائه شده توسط دستیار هوش مصنوعی افزوده می‌شود تا مخاطب از صحبت با دستیار مجازی کاملاً مطلع شود. همچنین برای رعایت قوانین و مقررات مرتبط با حفظ حریم خصوصی، کاربر باید موافقت کامل خود برای ضبط مکالمات را اعلام کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.