بازار سرمایه

بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

May 26, 2024
21:26 یکشنبه، 6ام خردادماه 1403
کد خبر: 167017

تقسیم سود ۳۸۰ ریالی شرکت خدمات انفورماتیک به ازای هر سهم

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت خدمات انفورماتیک با حضور ۹۵ درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی برگزار شد و ضمن تصویب صورت‌های مالی ۳۸۰ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم کرد.

میزان سود تقسیم امسال این شرکت از سال گذشته ۸۰ ریال بیشتر بود. شرکت خدمات انفورماتیک سال گذشته به ازای هر سهم ۳۰۰ ریال سود تقسیم کرده بود.

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک، عبدالرضا شاکری، در این جلسه ضمن نام بردن از افزایش سود‌آوری و توان مالی شرکت و همچنین میزان رضایت مشتریان به‌عنوان اهداف راهبردی، به روندهای کلان شرکت اشاره کرد و گفت: تعهد بر اجرای توانمند تعهدات و ماموریت‌های محوله در حوزه‌های ملی و حاکمیتی، پژوهش و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوظهور همچون هوش‌مصنوعی و زنجیره‌بلوکی، ارتقای امنیت سامانه‌ها و محصولات شرکت، تمرکز بر ارتقای کیفیت محصولات و خدمات و نیز توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی شرکت، مهمترین این برنامه‌ها هستند.

او همچنین حمایت از کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری مالی و ایجاد ارتباط موثر بین صنعت و دانشگاه را از جمله کلان‌روندهای مورد تاکید شرکت عنوان کرد.

شاکری در خصوص سیر تحولات شرکت در سال گذشته به پیاده‌سازی سامانه درگاه پرداخت حسابی (پل‌پی)، عملیاتی‌سازی ریال دیجیتال در هفت بانک، پیاده‌سازی سامانه پرداخت اعتباری، پیوستن رسمی بانک تجارت به جرگه مشتریان این شرکت، تدوین طرح تحول بانک مرکزی در حوزه نظارت و ساماندهی و ادغام موسسه نور در بانک ملی را از مهمترین اقدامات سال گذشته دانست.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در بحث کارمزد تراکنش‌ها اعلام کرد: با برگزاری جلسات متعدد با بانک مرکزی، موافقت برای دریافت کارمزد از تعدادی سامانه اخذ شده که در صورت تصویب، به درآمدهای شرکت افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با ارائه آماری قابل توجه گفت: در سال گذشته بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ حمله سایبری به زیرساخت‌های این شرکت و سامانه‌های ملی و حاکمیتی صورت گرفت که تمامی این حملات با موفقیت دفع گردید.

طبق گفته او ۵۲ مانور موفق به‌منظور اجرای سیستم مدیریت تداوم کسب‌وکار در سال گذشته صورت گرفته است.

او با اشاره به پردازش ۳۲۰ میلیارد تراکنش بانکی و بین بانکی در سال گذشته در شرکت خدمات انفورماتیک اضافه کرد: نکته حائز اهمیت، سطح پایداری و امنیت بالای این حجم تراکنش بوده است.

همچنین جلسه مجمع فوق‌العاده شرکت بلافاصله پس از مجمع عمومی عادی برگزار شد و اصلاح مفادی از اساسنامه شرکت بر اساس ابلاغیه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب مجمع رسید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.