باندپهن

خبر اول

فیبرنوری

هوش مصنوعی

May 27, 2024
13:13 دوشنبه، 7ام خردادماه 1403
کد خبر: 167021

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شاتل و دانشگاه امیر کبیر در زمینه AI

ICTna.ir- شرکت شاتل در راستای گسترش روابط میان صنعت ICT و دانشگاه در زمینه گسترش تحقیقات و نیازهای حوزه AI با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریالی طی مدت سه سال با دانشگاه امیر کبیر تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، علیرضا رهایی، رییس دانشگاه امیرکبیر در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: یکی از پروژه‌های مطرح در حوزه فناوری اطلاعات که زمینه فعالیت گسترده‌ای دارد، هوش مصنوعی است.

او افزود: همکاری دانشگاه امیرکبیر با شاتل و امضای توافقنامه همکاری در زمینه ارتباطات است که در این حوزه، فیلدهای متفاوتی برای همکاری با اعضای هیات علمی و دانشجویان فراهم می‌شود.

به گفته رهایی، براساس این تفاهم‌نامه، زمینه حضور اعضای هیات علمی دانشگاه امیرکبیر در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات و کارورزی و فرصت مطالعاتی فراهم می‌شود و شرایط حضور دانشجویان در زمینه کارورزی و تجربه صنعت نیز ممکن می‌شود.

او اظهار داشت: این فرصت همکاری خوب برای نخستین بار است که با همکاری خصوصی فراهم و امضا می‌شود و به دنبال آن زمینه توسعه صنایع مختلف بخصوص در بخش ارتباطات با استفاده از فناوری‌های نوین مانند هوش مصنوعی محیا می‌شود.

محمدحسن شانه‌ساززاده، رییس هیات مدیره شرکت شاتل نیز در این مراسم گفت: این تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاری حداقل ۱۲۰ میلیارد ریالی شاتل طی مدت سه سال امضا شده است و به موجب امضای آن، بخش تحقیقاتی دانشگاهی می‌تواند نیازهای بازار را شناسایی کند و مکانیزم‌های پاسخگویی به نیازهای صنعت را فراهم کند.

او‌ افزود: هدف شاتل از این سرمایه‌گذاری علاوه بر تقویت روابط میان صنعت ارتباطات و دانشگاه و جلوگیری از خروج نخبه‌های کشور، مدیریت مکانیزه نیازهای صنعت و پاسخگویی هوشمند به کاربران است.

شانه‌ساززاده‌ ابراز امیدواری کرد: با امضای این تفاهم‌نامه نیازهای صنعت به ویژه در زمینه هوش مصنوعی به دانشگاه منتقل شده و بتوان از توان دانشگاهی استفاده کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.