هوش مصنوعی

May 27, 2024
16:48 دوشنبه، 7ام خردادماه 1403
کد خبر: 167034

استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک 6 میلیارد دلار سرمایه جذب کرد

منبع: Zoomit

استارتاپ هوش مصنوعی xAI ایلان ماسک که چت‌بات Grok را ساخته است، در خبری رسمی اعلام کرد که موفق به جذب سرمایه‌ای 6 میلیارد دلاری شده است. پیش‌تر در گزارش‌ها گفته شده بود که این شرکت درحال مذاکره با سرمایه‌گذاران است و با این کار ارزش خود را به 18 میلیارد دلار خواهد رساند.

استارتاپ xAI در مطلبی در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که از طرف سرمایه‌گذارانی همچون Sequoia Capital، اندریسن هوروویتز، Valor Equity Partners، فیدلیتی مینیجمنت، Vy Capital و هلدینگ شاهزاده ولید بن طلال سرمایه‌ای 6 میلیارد دلاری در قالب سرمایه‌گذاری سری B دریافت کرده است.

استارتاپ هوش مصنوعی ایلان ماسک در یک سال گذشته پیشرفت‌های جالب توجهی داشته است. این شرکت اولین‌بار در ماه ژوئیه 2023 معرفی شد و در ماه نوامبر مدل هوش مصنوعی Grok-1 را معرفی کرد. در ادامه مدل Grok-1.5 از راه رسید که قابلیت پردازش متون طولانی‌تر را داشت. xAI همچنین از Grok-1.5V رونمایی کرد که قابلیت درک تصاویر دارد.

این سرمایه‌گذاری چگونه به xAI ایلان ماسک کمک خواهد کرد؟
xAI می‌گوید در ماه‌های آینده به پیشرفت ادامه خواهد داد و به‌روزرسانی‌ها و محصولات جذابی را در دست معرفی دارد. این استارتاپ از این سرمایه‌گذاری برای عرضه اولین محصولات خود به بازار، توسعه زیرساخت‌های پیشرفته و تسریع تحقیق و توسعه فناوری‌های آینده استفاده خواهد کرد.

استارتاپ xAI تمرکز خود را بر توسعه سیستم‌های پیشرفته هوش مصنوعی بر پایه حقیقت، شایستگی و کمک حداکثری به بشریت گذاشته است. مأموریت این استارتاپ درک ماهیت واقعیت جهان است. ایلان ماسک نیز قبلاً به این موضوع به‌عنوان یکی از اهداف تأسیس xAI اشاره کرده بود.

این استارتاپ همچنین در انتها اشاره کرده است که در موقعیت‌های شغلی مختلف آماده جذب نیرو است. xAI می‌گوید به‌دنبال افرادی می‌گردد که بخواهند در آینده بشریت نقشی اثرگذار داشته باشند.

چندی قبل در گزارشی اعلام شد که هوش مصنوعی Grok احتمالاً به‌زودی چندوجهی می‌شود تا با مدل‌های رقیب ازجمله GPT-4o رقابت بهتری داشته باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.