هوش مصنوعی

May 27, 2024
18:55 دوشنبه، 7ام خردادماه 1403
کد خبر: 167051

مایکروسافت نام یک سرویس مبتنی‌بر کوپایلت را به بینگ تغییر داد!

منبع: Zoomit

نام ویژگی «توضیح با کوپایلت» در منوی راست‌کلیک نوت‌پد به «تعریف با بینگ» تغییر کرده است.

به‌نظر می‌رسد که ویژگی Explain with Copilot در نوت‌پد ویندوز به Define with Bing تغییر نام داده است. این در نگاه اول بسیار عجیب به نظر می‌رسد؛ چون مایکروسافت علاقه‌ی زیادی به نام کوپایلت دارد.

آنچه که امروز به‌عنوان دستیار کوپایلت می‌شناسیم، قبلاً با عنوان بینگ چت شناخته می‌شد. سرویس Bing Image Creator که با DALL-E 3 کار می‌کند، اکنون Image Creator from Designer نام دارد.

یکی از کاربران ویندوز ۱۱ اینسایدر تصویری در ایکس به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد با راست‌کلیک روی متن در نوت‌پد، به‌جای گزینه‌ی Explain with Copilot که قبلاً وجود داشت، عبارت Define with Bing قابل مشاهده است.

ویژگی «توضیح با کوپایلت» چند ماه پیش برای اولین بار با نسخه‌ی ۱۱٫۲۴۰۱٫۲۵٫۰ نوت‌پد منتشر شد. به‌لطف این ویژگی می‌توانید از دستیار هوشمند ویندوز برای کمک به ساده‌سازی متن، کدنویسی یا هر چیز دیگری استفاده کنید. ویژگی مورد بحث با راست‌کلیک از منوی زمینه یا از میان‌بر صفحه‌کلید Ctrl + E فراخوانی می‌شود.

مایکروسافت توجه ویژه‌ای به دستیار هوش مصنوعی کوپایلت دارد و اعلام کرده است که کامپیوترهای کوپایلت‌پلاس با قدرت چشمگیر هوش مصنوعی، بازار کامپیوترها را متحول خواهند کرد.

نوت‌پد یکی از نرم‌افزارهای کوچک ویندوز ۱۱ است که از کوپایلت بهره می‌برد. در آینده، دستیار هوش مصنوعی تقریباً به همه‌ی نرم‌افزارها و گوشه و کنار ویندوز نفوذ خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.