هوش مصنوعی

May 29, 2024
11:21 چهارشنبه، 9ام خردادماه 1403
کد خبر: 167118

آغاز توسعه هوش مصنوعی پرچمدار GPT-5

منبع: Zoomit

OpenAI ضمن تأیید توسعه‌ی مدل هوش مصنوعی جدیدش از تشکیل تیم امنیتی خبر داد.

OpenAI در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که «کمیته‌ی امنیت و ایمنی» را با رهبری سم آلتمن (مدیرعامل) تشکیل داده؛ این کمیته درحالی تشکیل می‌شود که OpenAI توسعه‌ی مدل زبانی بزرگ بعدی‌اش را شروع کرده است.

برت تیلور، آدام دی‌آنجلو و نیکول سلیگمن در کنار سم آلتمن در کمیته‌ی امنیت و ایمنی OpenAI حضور خواهند داشت.

OpenAI اخیراً برخی از پژوهشگران ارشد خود را از دست داده است و اکثر این افراد پس از جدایی، نگرانی‌هایی درباره‌ی امنیت هوش مصنوعی مطرح کردند. ایلیا سوتسکور و جان لیک که مدیر تیم سوپر الاینمنت OpenAI بودند، جزو معروف‌ترین کسانی هستند که این استارتاپ را ترک کرده‌اند.

OpenAI حدوداً چهار هفته پیش تیم سوپر الاینمنت را منحل کرد؛ آن هم در حالی که کمتر از یک سال از تولد تیم سوپر الاینمنت می‌گذشت. گفته می‌شود برخی از اعضای تیم منحل‌شده، وارد سایر تیم‌ها شده‌اند.

کمیته‌ی ایمنی و امنیت OpenAI وظیفه دارد که توصیه‌هایی با محوریت امنیت پروژه‌ها و عملیات‌ها در اختیار تیم هیئت‌مدیره قرار دهد.

اولین وظیفه‌ی کمیته‌ی جدید، ارزیابی و توسعه‌ی سیستم‌های امنیتی فعلی OpenAI طی ۹۰ روز آینده است. پس از این دوره، توصیه‌ها در اختیار هیئت‌مدیره قرار می‌گیرند و در صورت تأیید هیئت‌مدیره، تغییرات سیاست‌های OpenAI به‌صورت عمومی اعلام خواهد شد.

سایر اعضای کمیته‌ی امنیت OpenAI شامل الکساندر مدی و لیلیان ونگ (متخصصان فنی و سیاست OpenAI)، جان شولمن (دانشمند)، جیکوب پاچوکی (دانشمند ارشد) و مت نایت (مدیر امنیت) می‌شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.