اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 29, 2024
11:36 چهارشنبه، 9ام خردادماه 1403
کد خبر: 167131

تکلیف طرح صیانت در مجلس دوازدهم

منبع: Peivast

طرح صیانت به عنوان یکی از طرح‌های خبرساز مجلس یازدهم که در جلسه اختتامیه جنجالی شده بود، در نظر نمایندگان دوره دوازدهم فعلاً منتفی است و احتمالاً بعد از اخذ رای اعتماد از مجلس توسط دولت آینده، در دستور کار مجلس قرار بگیرد.

ناکامی در تصویب طرح خبرساز صیانت در ساعات پایانی اختتامیه مجلس، مسئولیت بررسی مجدد این طرح را برعهده مجلس دوازدهم گذاشت. برخی از نمایندگان مجلس یازدهم معتقدند که این طرح به دلیل تشکیل دولت تازه و نداشتن فرصت کافی برای پرداختن به این طرح، در زمان نزدیک در دستور کار مجلس قرار نخواهد گرفت.

علی بابایی کارنامی که در مجلس یازدهم مسئولیت نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی را برعهده گرفته بود و در دوره دوازدهم نیز حضور دارد، درباره آینده طرح صیانت با توجه به تصمیم به تصویب این طرح در ساعات پایانی جلسه اختتامیه به پیوست گفت: فعلاً درباره طرح صیات صحبتی نداریم. باید کمیسیون‌ها شکل بگیرد و نمایندگان در اولیت‌ها به تفاهم برسند و اگر مجلس به این نتیجه برسد که طرح صیانت در اولویت‌ها باشد حتماً قابل بررسی است.

علی بابایی افزود: پیش‌بینی می‌کنم که طرح صیانت در آینده جزو اولویت‌ها نباشد و معتقدم مجلس تنها باید به دنبال رفع مشکلات اقتصادی تلاش کند. باتوجه به نیازمندی دولت به مجلس برای کسب آرای اعتماد در آینده نزدیک برای تشکیل دولت جدید، مجلس دوازدهم فرصت کافی برای پرداختن به مسائل دیگر پیدا نخواهد کرد. دولت و مجلس همسو با یکدیگر باید مشکلات اقتصادی را برطرف کنند. البته طرح صیانت هم می‌تواند یکی از طرح‌هایی باشد که مجلس قصد کند تکلیف آن را روشن کند چرا که این طرح موافقان و مخالفان شدیدی دارد و مانند جنازه‌ای است که در برزرخ مانده است. نهایتاً مجلس دوازدهم باید بتواند این مشکل را حل کند.

او درباره در اولویت بودن طرح صیانت در مجلس گفت: به عنوان یکی از نماینده‌ها در مجلس، شخصاً معتقدم اگر مسائل اقتصادی رفع شود، طرح صیانت می‌تواند در اولویت قرار بگیرد. ساختار اطلاع‌رسانی کشور از ابتدا تا درجات بالا، تحت کنترل کشور نیست و از جای دیگری مدیریت می‌شود.

تدبیر درباره طرح صیانت نهایتاً تا سه ماه آینده انجام می‌شود
بهروز مبحی نجم‌آبادی به عنوان موافق طرح صیانت و نماینده دوره یازدهم و دوازدهم از بررسی نکردن به موقع طرح صیانت توسط هیأت رئیسه اظهار نارضایتی کرد و گفت: متأسفانه هنوز قانون مشخصی درباره سامان‌دهی فضای مجازی نداریم. ولنگاری و رهاشدگی در این زمینه وجود دارد و طرح صیانت تحت هر اسمی نیاز است. هیأت رئیسه با اینکه قول داده بود در دستور کار قرار بدهد، در مجلس یازدهم در دستور کار قرار نداد و به مجلس دوازدهم موکول شد.

طبق گفته او: در حال حاضر نزدیک انتخابات ریاست جمهوری هستیم و قطعاً در دستور کار قرار نمی‌گیرد. معتقدم آنچه در فضای حقیقی جرم است، در فضای مجازی نیز باید جرم محسوب شود از این جهت ما معتقد به شفافیت هستیم. قصد به تشویش اذهان عمومی توسط کاربران در فضای مجازی هرگز قابل قبول نیست. اگر برخی سکو‌ها در ایران نماینده داشتند، نیازی به طرح صیانت نداشتیم. پیش‌بینیی می‌کنم نهایتاً تا سه ماه آینده بررسی مجدد طرح صیانت به عنوان یکی از مسائل مجلس در دستور کار قرار بگیرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.