اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 30, 2024
12:23 پنجشنبه، 10ام خردادماه 1403
کد خبر: 167241

کارزارر مخالفت با تحریم‌های فناوری علیه مردم ایران راه‌اندازی شد

​انجمن تجارت الکترونیک تهران کارزاری برای مخالفت با تحریم‌های فناوری علیه مردم ایران را در سایت کارزار راه‌اندازی کرده و مردم را برای امضاء این کارزار دعوت کرده است.

انجمن تجارت الکترونیک تهران کارزاری برای مخالفت با تحریم‌های فناوری علیه مردم ایران را در سایت کارزار راه‌اندازی کرده و مردم را برای امضاء آن دعوت کرده است.

به گزارش «شرق» در این کارزار آمده که تحریم‌های فناوری در مغایرتی آشکار با حقوق بشر و دسترسی آزاد انسان‌ها به اطلاعات است. همچنین در این کارزار تاکید شده که تحریم‌های گسترده‌ی فناوری مشکلات زیادی برای مردم ایران ایجاد کرده است.

این کارزار تحریم‌های فناوری را در چندین موارد محکوم کرده است از جمله:

– محدودیت کاربران و آی‌پی‌های ایرانی در استفاده از خدمات عمومی سرویس‌های بین‌المللی، به‌خصوص سرویس‌های ابری

– محدودیت‌ها در خرید اینترنت و اتصال شرکت‌های ایرانی به شبکه‌های IXP بین‌المللی

– تحریم شرکت‌های زیرساختی ایرانی (Infrastructure Level)

– حذف ایران به‌عنوان ملیت در فرم‌های ثبت‌نام و ناممکن بودن ثبت‌نام با شماره تلفن‌های ایران (۹۸+)

در این کارزار انجمن تجارت الکترونیک از شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله Google, Microsoft, Amazon, IBM, HP OpenAI, Oracle, AMD, Intel, Nvidia, Cisco, Adobe, Figma, Sygic, Udemy و .. خواسته که بخش یا تمام خدمات خود را که به دلیل تحریم‌ها به روی ایرانی‌ها بسته‌اند، با توجه به دستورالعمل جدید دولت آمریکا در می ۲۰۲۴ که مجوز عمومی D-2 را به قانون تبدیل می‌کند، بردارند.

کاربران برای امضاء این درخواست می‌توانند به سایت کارزار مراجعه کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.