باندپهن

فیبرنوری

June 1, 2024
8:35 شنبه، 12ام خردادماه 1403
کد خبر: 167265

لاجوردی: اصفهان باید بسرعت تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرد

معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: درصددیم تا در سریعترین زمان ممکن، تمام مناطق کلانشهر اصفهان تحت پوشش فیبر نوری قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، امیر محمدزاده لاجوردی روز جمعه در دیدار با استاندار اصفهان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری افزود: رئیس جمهور شهید، یک روز قبل از شهادتش در جلسه شورای عالی فضای مجازی، پیگیر اجرای طرح فیبرنوری در کشور بود از این رو با جدیت بیشتری پیگیر این کار هستیم تا در مدار خدمت‌رسانی به مردم قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: هدف این است که از ایجاد انحصار در اپراتورها جلوگیری کنیم و در مسیر رقابت، خدمت‌رسانی بهتری به مردم انجام شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: در انتخاب اپراتورها، شاخص‌هایی را مد نظر داریم تا طرح‌ها با شتاب بیشتری انجام شود و قیمت تمام شده برای مردم نیز مناسب‌تر باشد.

محمدزاده لاجوردی گفت: زیرساخت توسعه شهر هوشمند، با اجرای این طرح ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: تسریع در اجرای پوشش فیبر نوری از هزینه‌ها خواهد کاست و در پرتو آن زیرساخت‌های توسعه محور نیز ایجاد خواهد شد.

ضرورت پوشش مخابراتی در نقاط کور جاده‌ای اصفهان

استاندار اصفهان نیز در این دیدار گفت: بایستی به توافقی برسیم تا در قالب آن منفعت عمومی مد نظر قرار بگیرد.

سیدرضا مرتضوی افزود: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با شهرداری اصفهان مذاکره خواهد کرد تا با تسهیلگری، مسیر پوشش فیبر نوری در کلانشهر اصفهان هموار شود.

وی در باره نقاط کور جاده‌ای استان نیز گفت: پوشش مخابرات در سراسر استان بسیار مهم است و درصددیم با مساعدت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، این خواسته مردم محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در این مناطق اگر تصادف یا سانحه‌ای رخ دهد مردم برای درخواست نیروی امدادی با مشکل مواجه می‌شوند از این رو رفع این چالش‌ها برای مدیریت استان ضروریست.

مرتضوی اظهار داشت: می‌توان از انرژی خورشیدی در این نقاط استفاده کرد تا با نگاهی ملی، این چالش برطرف شود.

به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، فهرست نقاط کور جاده‌ای استان با اولویت مسیرهای مهم در اختیار معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، فیبر نوری منازل و کسب و کارها یکی از مهمترین طرح‌های دولت سیزدهم است که زیرساخت ارتباطی و پهنای باند مورد نیاز را برای سال‌های متمادی فراهم می‌کند.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا پایان سال ۱۴۰۳ حدود ۲۰ میلیون خانوار در کشور زیر پوشش طرح فیبر نوری قرار بگیرند.

استان اصفهان ۱۱۴ شهر و بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.