رسانه‌های اجتماعی

June 2, 2024
13:44 یکشنبه، 13ام خردادماه 1403
کد خبر: 167289

ترامپ هم برای تبلیغات انتخاباتی به تیک‌تاک پیوست

منبع: Peivast

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، برای جذب آرای جوانان به تیک‌تاک ملحق شد. با اینکه تیک‌تاک در حال حاضر براساس قانون جدیدی در ایالات متحده با خطر ممنوعیت روبرو است، هردو نامزد ریاست جمهوری این کشور برای جذب آرای جوانان در این پلتفرم فعالیت می‌کنند، اقدامی که از نگاه بسیاری از ناظران بحث‌برانگیز است. ترامپ نیز در دوران ریاست جمهوری خود برای ممنوعیت این پلتفرم تلاش کرده بود.

به گزارش پولتیکو، اولین پست ترامپ که شب گذشته منتشر شد او را در بین تماشاگران یک مسابقه UFC در نیوجرزی نشان می‌دهد.

ترامپ در ماه‌های منتهی به انتخابات ماه نوامبر سعی بر افزایش نفوذ خود دارد و یکی از مشاوران کارزار او می‌گوید: «این کارزار در تمام میدان‌ها بازی می‌کند. مهم است که در چندین پلتفرم و مجرا نفوذ کنیم و این تنها یکی از راه‌های بیشماری است که برای دسترسی به رای دهندگان از آن استفاده می‌کنیم.»

پیوستن ترامپ به تیک‌تاک پیروزی دیگری برای این اپلیکیشن چینی است که پیش از این هم خبر کارزار تبلیغاتی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در آن خبرساز شده بود. بایدن نیز در حالی در این پلتفرم به فعالیت تبلیغاتی برای جذب جوانان مشغول است که با امضای قانون ممنوعیت یا فروش کمتر از یک سال برای تصمیم گیری به مالک چینی تیک‌تاک فرصت داده است.

با تمام بحث‌ها و مخالفت‌های فعلی، ۱۷۰ میلیون کاربر تیک‌تاک در ایالات متحده باعث شده تا قدرت آن برای نامزد‌های انتخاباتی غیرقابل انکار باشد. یکی از مقامات تیک‌تاک که با امکان گمنامی صحبت کرده است می‌گوید با توجه به اینکه نسبت محتوای حامی ترامپ به بایدن در این پلتفرم دو به یک است، تیک‌تاک برای کارزار او اهمیت ویژه‌ای دارد.

با اینکه رئیس جمهوری سابق آمریکا را می‌توان آغازگر تلاش برای ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا دانست اما او به تازگی در پیامی با قانون ممنوعیت یا فروش مخالفت کرده است. او می‌گوید بایت‌دنس همچنان یک تهدید امنیت ملی است اما ممنوعیت آن جوانان آمریکایی را خشمگین کرده و به متا، شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام، کمک می‌کند که به مدت دو سال حساب او را معلق کرده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.