هوش مصنوعی

June 2, 2024
15:07 یکشنبه، 13ام خردادماه 1403
کد خبر: 167296

هوش مصنوعی مایکروسافت کابوس حریم خصوصی شد

منبع: مهر

جدیدترین ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت به رایانه فرد یک حافظه عکاسی اضافه می کند، اما کارشناسان بیم آن دارند که قابلیت جدید حریم خصوصی فرد را به خطر بیندازد.

به گزارش دیلی میل، این ابزار Recall نام دارد و به طور خودکار هر چند ثانیه یکبار اسکرین شاتی از لپ تاپ فرد ثبت می کند که کاربر بعدا می تواند بین آنها جستجو کند.

مایکروسافت مدعی است این اسکرین شات ها فقط در رایانه فرد ذخیره می شوند و کارمندان شرکت یا هر هکری از راه دور نمی تواند به آنها دسترسی یابد. با این وجود کارشناسان نگران هستند که اگر دستگاه کاربر در اختیار هکرها قرار گیرد، آنها راحت تر بتوانند از اطلاعات وی سواستفاده کنند.

به گفته کریس شریشاک یکی از مشاوران حوزه هوش مصنوعی و حریم خصوصی این ویژگی را یک کابوس حریم خصوصی نامیده است. او در این باره می گوید: همین واقعیت که اسکرین شات ها هنگام استفاده کاربر از دستگاه ثبت می شوند، تاثیر بدی بر کاربران دارد.

جیمز بور یکی از کارشناسان فناوری نیز معتقد است ابزار ثبت عکس مذکور می تواند اطلاعاتی مانند پسوردها، جزییات کارت هات های اعتباری یا اطلاعات ورود به حساب های کاربری را ذخیره کند.

اگر لپ تاپ در اختیار هکرها قرار گیرد، آنها به راحتی می توانند اطلاعات کاربر را به دست بیاورند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.