سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 4, 2024
14:54 سه شنبه، 15ام خردادماه 1403
کد خبر: 167305

عرضه جیپ برقی ۲۵ هزار دلاری در ایالات‌متحده

منبع: Digiato

جیپ به طور کامل از برقی‌سازی خط تولید خودش استقبال می‌کند. این شرکت در حال حاضر چند مدل هیبریدی را در ایالات متحده عرضه کرده است. جیپ همچنین به تازگی اولین خودروی باتری-برقی خود یعنی واگونیر S را برای آمریکا معرفی کرده است. این برند خط تولید خود را با یک جیپ برقی 25000 دلاری گسترش خواهد داد، که به گفته کارلوس تاوارس مدیرعامل استلانتیس «خیلی زود» وارد بازار خواهد شد.

تاوارس این خبر را در چهلمین کنفرانس تصمیمات استراتژیک سالانه برنشتاین در روز چهارشنبه اعلام کرد. او گفت که این شرکت از تخصص خود در طراحی سیتروئن e-C3 (با قیمت ۲۰ هزار یورو) برای کمک به عرضه جیپ برقی مقرون به صرفه در آمریکا استفاده خواهد کرد، چون «ما یک شرکت جهانی هستیم و این موضوع در سراسر جهان مهندسی استلانتیس کاملاً جریان دارد.»

جیپ برقی ۲۵ هزار دلاری، سومین مدل الکتریکی آمریکایی‌ها
جیپ برقی 25000 دلاری سومین خودروی الکتریکی این برند در ایالات متحده، پس از واگونیر S خواهد بود. این خودرو خریداران گرند چروکی را هدف قرار داده و ریکان آفرود نیز به زودی وارد بازار خواهد شد. در طراحی جعبه‌ای ریکان، الهام‌گیری از رانگلر شامل درهای قابل جداشدن و سایر ویژگی‌های آفرودی آشکار هستند.

تاوارس جزئیاتی به جز قیمت و تاریخ عرضه مبهم این مدل جدید را ارائه نکرده است. استلانتیس طیف وسیعی از پلتفرم‌های جدید را در اختیار دارد که می‌تواند این خودروی برقی را روی آن بسازد، اما اگر از تجربه ساخت سیتروئن استفاده کند، احتمالا برای کاهش هزینه‌ها اشتراک‌هایی با e-C3 جدید خواهد داشت.

مدل سیتروئن قدرتمند نیست و با موتور برقی 111 اسب بخار روی پلتفرم خودروی هوشمند استلانتیس تولید شده است. سیتروئن e-C3 بر اساس چرخه تست اروپایی برد حرکتی 199 مایل دارد. البته هنوز مشخص نیست که جیپ برقی جدید روی این پلتفرم ساخته خواهد شد یا خیر. ریکان و واگونیر S روی پلتفرم بزرگ STLA استلانتیس تولید می‌شوند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.