فیبرنوری

June 4, 2024
15:26 سه شنبه، 15ام خردادماه 1403
کد خبر: 167322

روانسر، چهارمین شهر استان کرمانشاه در مسیر اجرای پروژه فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت روند پروژه فیبرنوری در سطح استان بیان کرد: حفاری فیبرنوری پس از کرمانشاه، اسلام‌آباد‌غرب و گیلانغرب به شهر روانسر رسید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه، ابوالفضل محمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اعلام اینکه حفاری فیبرنوری در شهر روانسر به عنوان چهارمین شهر در استان توسط شرکت آسیاتک آغاز و به زودی این شهر از خدمات مبتنی بر بستر اینترنت پرسرعت فیبر نوری بهره مند می شود، گفت: اجرای پروژه اینترنت فیبرنوری در شهر روانسر، نشان‌دهنده پیشرفت روند پروژه فیبر نوری در سطح استان است که با اجرای این پروژه، دسترسی به اینترنت با سرعت و کیفیت بالا برای شهروندان روانسر فراهم می‌شود.
وی با اشاره به اینکه اجرای این پروژه توسط شرکت آسیاتک، نشان از همکاری مؤثر بین بخش دولتی و خصوصی در راستای تحقق اهداف توسعه‌ای وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات است، افزود: اینترنت مبتنی بر بستر فیبر نوری با ظرفیت بالا و پایداری بیشتر، امکانات جدیدی را برای کسب و کارها، مؤسسات آموزشی و شهروندان به ارمغان می‌آورد.
محمدی با اشاره به اینکه پروژه فیبرنوری بخشی از برنامه‌های توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در سراسر استان به شمار می رود، تاکید کرد: با اجرای این پروژه، شهر روانسر به شبکه ارتباطی پیشرفته‌تری دست خواهد یافت که به نوبه خود موجب تسهیل دسترسی به خدمات دیجیتال، ارتقاء سطح آموزش و افزایش بهره‌وری در حوزه‌های مختلف می‌شود.
وی در پایان با تاکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، پایه و اساس پیشرفت و شکوفایی اقتصادی است، گفت: هدف تبدیل استان کرمانشاه به قطب اقتصاد دیجیتال غرب کشور با ادامه روند پروژه فیبر‌نوری بیش از پیش در دسترس خواهد بود.
بر اساس این گزارش، پروژه فیبرنوری در استان‌ کرمانشاه تاکنون 413 کیلومتر حفاری شهری، 275 کیلومتر شوت فیبرنوری، نصب 187 کابینت شهری و 5286 FAT انجام شده است، که منجر به دسترسی 2900 مشترک به اینترنت فیبرنوری در استان کرمانشاه شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.