اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

June 4, 2024
15:33 سه شنبه، 15ام خردادماه 1403
کد خبر: 167330

بینگ ۱۵ ساله شد

منبع: Zoomit

بینگ بعد از تجربه‌ی ۱۵ سال فرازونشیب‌ فراوان، هنوز هم فاصله‌ی زیادی با موتور جست‌وجوی گوگل دارد.

امروز موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت ۱۵ ساله شد. بینگ از سال ۲۰۰۹ در اختیار کاربران قرار گرفت و از آن زمان ویژگی‌های منحصربه‌فردی به این موتور جست‌وجو اضافه شد. بینگ با سایر محصولات مایکروسافت آمیخته و به‌ یکی از بازیگران اصلی در عرصه‌ی موتور‌های جست‌وجو تبدیل شد.

موتور جست‌وجوی بینگ در سال ۲۰۰۹ با رابط کاربری‌ای آسان و ویژگی‌هایی همچون تغییر روزانه‌ی تصاویر پس‌زمینه پا به عرصه گذاشت. بینگ در دهه‌ی ۲۰۱۰ مشارکت استراتژیک خود با یاهو را آغاز کرد، همچنین در دستیار صوتی کورتانا و ویندوز ۱۰ از بینگ استفاده کرد و دامنه‌ و عملکرد این موتور جست‌وجو را گسترش داد.

موتور جست‌وجوی مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی، ویژگی‌های جست‌وجوی هوشمند را بهبود بخشید و پاسخ‌های دقیق‌تر و مستقیم‌تری را در اختیار کاربران قرار داد. موتور جست‌وجوی مایکروسافت یک‌ سال بعد قابلیت جست‌وجوی تصویری (visual search) را ارائه کرد.

بینگ در دوران کرونا وارد حوزه‌ی سلامت شد و در سال ۲۰۲۰ یک ردیاب کووید-۱۹ را برای ارائه‌ی اطلاعات به‌روز درباره‌ی پاندمی ارائه کرد. سال ۲۰۲۱ مرورگر جدید مایکروسافت اِج مبتنی بر کرومیوم با بینگ به‌طور کامل ادغام شد.

بینگ سال گذشته فناوری‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی، ازجمله فناوری‌های OpenAI را برای بهبود قابلیت‌های جست‌وجو، پردازش زبان طبیعی و شخصی‌سازی استفاده کرد. اگرچه رفته‌رفته به موتور جست‌وجوی مایکروسافت قابلیت‌های جدیدی افزوده شد، هنوز هم با گوگل که بر بازار موتورهای جست‌وجو مسلط است، فاصله‌ی زیادی دارد. بینگ با به‌کاربردن ابتکاراتی در بازاریابی همچون کمپین Bing It On توانست تا حدودی در تصاحب سهم بازار موفق عمل کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.