بانکداری و پرداخت الکترونیک

June 4, 2024
15:37 سه شنبه، 15ام خردادماه 1403
کد خبر: 167340

قطعی برق دلیل اختلال دیروز بلوبانک سامان بود

بلوبانک سامان دلیل اختلال بعد از ظهر روز شنبه دوازدهم خردادماه را نوسانات برق در سرویس‌دهنده مرکز داده‌های بلو (سامانتل) اعلام کرد.

بعد از ظهر روز شنبه دوازدهم خردادماه اپلیکیشن بلو بانک و کارت‌های بانکی بلوبانک برای چند ساعت و به طور موقت از دسترس خارج شدند. حالا بلوبانک سامان علت این موضوع را نوسانات برق اعلام کرده است.

در توضیحات روابط عمومی بلوبانک سامان آمده است: «روز شنبه اپلیکیشن بلو و بلوکارت به دلیل نوسانات برق در سرویس‌دهنده به مرکز داده‌های بلو (سامانتل) به‌طور موقت از دسترس خارج شدند که در نتیجه این اختلال، کاربران برای ساعاتی نتوانستند از بلو سرویسی دریافت کنند. تیم فنی بلو از همان دقایق ابتدایی، تلاش خود را برای رفع مشکل پیش‌آمده آغاز کرد. در نتیجه این تلاش‌ها، در مرحله اول مشکلات مربوط به بلوکارت، برطرف شد و امکان استفاده از آن در دستگاه‌های خودپرداز، POS و غیره فراهم شد. در نهایت و در مرحله دوم، اپلیکیشن بلو نیز به مسیر بازگشت و در اختیار کاربران قرار گرفت.»

در ادامه روابط عمومی بلو، بابت مشکل پیش‌آمده، از کاربران عذرخواهی کرده و اعلام کرده است: «بلو خود را محافظ داده‌های مشتریان می‌داند‌ و به اطلاع می‌رساند در حال حاضر سرویس بلو همچون سال‌های اخیر، پایدار است و تیم فنی و امنیت بلوبانک سامان در تلاش است که بر اساس درس‌آموخته‌های خود ازین اتفاق، مشکلات احتمالی آینده را پیش‌بینی کرده و تجربه بهتری برای کاربران خود بسازد.»

این اولین سرویسی نیست که به دلیل قطعی برق از دسترس خارج می‌شود، پیش از این نیز اسنپ فود و افرانت به دلیل قطعی برق و نوسان آن با مشکلاتی مواجه شدند؛ قطعی برق در روزهای گذشته در ستاد انتخابات کشور هنگام ثبت نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری نیز خبرساز شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.