سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 4, 2024
16:05 سه شنبه، 15ام خردادماه 1403
کد خبر: 167387

کوالکام: ظرف پنج سال، نیمی از بازار کامپیوترهای ویندوزی را می‌گیریم

منبع: Zoomit

مدیرعامل کوالکام مدعی است تغییرات به‌وجودآمده توسط دستگاه‌های کوپایلت پلاس می‌تواند فروش پردازنده‌های این شرکت را تسریع کند.

کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، در مصاحبه‌ای در نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۲۴، به صحبت در مورد پردازنده‌های اسنپدراگون ایکس الایت و شرکای این شرکت پرداخت.

او با اشاره به صحبت‌های اخیر مدیرعامل آرم مبنی بر تصاحب ۵۰ درصدی بازار کامپیوترهای شخصی ویندوزی توسط تراشه‌های آرم طی پنج سال آینده، این احتمال را تأیید کرد.

آمون حتی فراتر از این صحبت‌ها رفت و گفت که برخی از سازندگان قطعات اصلی (OEM) انتظار دارند تا ۶۰ درصد از فروش کامپیوترهای شخصی ویندوزی آن‌ها طی سه سال آینده به لپ‌تاپ‌های مجهز به اسنپدراگون اختصاص یابد.

به گفته‌ی آمون، دید مثبت OEM-ها نسبت به درصد فروش پردازنده‌های کوالکام از کل فروش پردازنده‌ها امیدوارکننده است.

آمون دید جالبی به معرفی کامپیوترهای «کوپایلت پلاس» دارد. به گفته‌ی او پیش‌تر زمان زیادی طول می‌کشید تا نسخه‌های پیشین ویندوز توسط کاربران با نسخه‌های جدیدتر جایگزین شوند. مثلاً در بخش سازمانی هنوز بسیاری از شرکت‌ها از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند.

اما این بار شاهد تغییر ویندوز به کوپایلت پلاس هستیم. دستگاه یادشده بهره‌وری را افزایش می‌دهد و موارد استفاده‌ی جدیدی دارد؛ پس انتظار داریم انتقال کاربران از نسخه‌های قدیمی‌تر به نسخه‌های کوپایلت پلاس سریع‌تر صورت بگیرد. همین موضوع سبب می‌شود تا فروش دستگاه‌ها بیشتر شود و طبیعی است که انتظار فروش بیشتری از پردازنده‌های مبتنی‌بر این ویژگی در سال‌های آینده داشته باشیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.