هوش مصنوعی

June 7, 2024
12:09 جمعه، 18ام خردادماه 1403
کد خبر: 167437

استراتژی اپل در قبال هوش مصنوعی چگونه تغییر کرد؟

منبع: Zoomit

گزارش اختصاصی وال‌استریت‌ژورنال، چگونگی تغییرات راهبردی اپل در خصوص هوش مصنوعی را بررسی می‌کند.

وال‌استریت‌ژورنال در مورد تغییر نگرش اپل نسبت‌به هوش مصنوعی و ریسک‌پذیری بیشتر این شرکت گزارشی جدید منتشر کرده است. اپل قرار است در WWDC 2024 سیستم‌عامل iOS 18 را با مجموعه‌ای از قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی کند.

طبق گزارش، کریگ فدریگی، قائم‌مقام ارشد تیم مهندسی نرم‌افزار اپل، در اواخر سال ۲۰۲۲، قابلیت‌های تکمیل کد کوپایلت در گیت‌هاب را بررسی کرد و بسیار تحت تاثیر قرار گرفت. این موضوع به سرعت منجر به یک تغییر رویکرد در گروه مهندسی نرم‌افزار اپل شد که تا حد امکان روی هوش مصنوعی کار کنند.

گزارش وال‌استریت‌ژورنال به تنش‌های بین تیم نرم‌افزاری اپل به رهبری فدریگی و فعالیت‌هایی که توسط بخش هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اپل تحت سرپرستی جان جیاناندریا انجام می‌شد، اشاره می‌کند.

به‌دلیل اختلافات داخلی و تردید در مورد زمان‌بندی، تیم نرم‌افزار و تیم هوش مصنوعی برای ادامه‌ی کار با یکدیگر با مشکل مواجه شدند. تیم نرم‌افزار به طور همزمان ابزارهای تشخیص تصویر و ویدیوی خود را توسعه داد، زیرا کار مستقل را برایشان آسان‌تر می‌کرد؛ درحالی که تیم هوش مصنوعی به دلیل دسترسی محدود به منابع محاسباتی با مشکل مواجه شد.

با گذشت زمان به‌نظر می‌رسد هر دو تیم به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند و حالا اپل تمایل بیشتری به آزمایش فناوری‌های پیشرفته و ریسک‌پذیری با مدل‌های زبانی بزرگ دارد؛ حتی اگر به معنای ارائه‌ی پاسخ‌های اشتباه توسط آن باشد.

نتیجه‌ی تلاش‌های اپل در کنفرانس توسعه‌دهندگان در تاریخ ۲۱ خرداد به ثمر خواهد نشست. انتظار می‌رود اپل هوش مصنوعی را در تمام لایه‌های سیستم‌‌های عامل خود ادغام کند و قابلیت‌هایی نظیر پاسخ‌های سریع به پیام‌ها، خلاصه‌سازی متن و نوتیفیکیشن‌ها و بهبود جست‌وجو در Spotlight را ارائه دهد.

هنوز سؤالاتی در خصوص نحوه‌ی اجرای هوش مصنوعی در دستگاه‌های اپل وجود دارد؛ از جمله اینکه چه تعدادی از این قابلیت‌‌ها به‌صورت آفلاین و محلی روی دستگاه اجرا می‌شوند یا اینکه همکاری اپل با OpenAI تا چه زمانی ادامه خواهد داشت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.