فناوری اطلاعات

June 7, 2024
12:33 جمعه، 18ام خردادماه 1403
کد خبر: 167458

برگزاری کارگاه تخصصی هوش مصنوعی و دولت الکترونیکی

کارگاه تخصصی «هوش مصنوعی و دولت الکترونیکی: فرصت‌ها، چالش‌ها و چشم‌انداز آینده» توسط سازمان فناوری اطلاعات ایران با همکاری دانشگاه علم و صنعت در فروم اجلاس سران جامعه اطلاعاتی 2024 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات ایران، در این کارگاه که نمایندگان بخش دولتی از دو کشور ایران و عمان و نماینده بخش اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد UNDES به همراه پژوهشگران دانشگاهی حضور داشتند، دکتر محمد خوانساری معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص روند توسعه دولت الکترونیکی در ایران و دستاوردهای موفق اخیر در خصوص پیاده‌سازی و توسعه خدمات هوشمند در دولت توضیحاتی را ارائه کرد.

در این کارگاه تخصصی دکتر شاه‌حسینی از دانشگاه علم و صنعت ایران بعد از معرفی حاضرین، در خصوص موضوع کارگاه (هوش مصنوعی و دولت الکترونیکی) به بیان مطالب خود پرداخت. سخنران دیگر عبدالعزیر الخاروسی، مدیر توسعه دیجیتال در وزارت حمل و نقل و ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور عمان بود که مطالبی در مورد پیاده‌سازی دولت الکترونیکی درآن کشور و برخی نمونه‌های موفق پیاده‌سازی هوش مصنوعی در خدمات پیاده‌سازی شده، ارائه کرد.

سپس دنیز سوسار، مسئول بخش ارزیابی دولت الکترونیکی در UNDESA، در خصوص روند ارزیابی دولت الکترونیکی و رویکردهای آتی آن در کشورهای مختلف مطالبی را ارائه کرد. در ادامه امین‌طوسی از دانشگاه فردوسی مشهد و دکتر سیدمحمد رضوی‌زاده رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به ترتیب در خصوص نمونه های «مشارکت الکترونیکی» در دولت الکترونیکی با تاکید بر هوش مصنوعی و نمونه های موردی هوش مصنوعی در خدمات دولت الکترونیکی در ایران نظیر شناسایی سطح زیر کشت محصولات کشاورزی، شناسایی ساخت و سازهای غیرمجاز در منابع طبیعی و اراضی ملی و محیط زیست، استفاده از چت بات در پاسخگویی به سوالات کاربران، رضایت سنجی کارکنان دولت و احراز هویت بر مبنای زیست سنجی به بیان مطالب خود پرداختند.

اطلاعات بیشتر در مورد این کارگاه از طریق این لینک قابل دسترسی است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.