هوش مصنوعی

June 7, 2024
13:03 جمعه، 18ام خردادماه 1403
کد خبر: 167517

مدیرعامل انویدیا: نسل بعدی هوش مصنوعی به ربات‌ها تعلق دارد

منبع: Digiato

«جنسن هوانگ»، مدیرعامل انویدیا از ربات‌ها به‌عنوان موج بعدی هوش مصنوعی یاد کرده است. به عقیده هوانگ، ماشین‌های خودران و ربات‌های انسان‌نما فناوری‌های اصلی این دسته خواهند بود.

مدیرعامل انویدیا در کنفرانس توسعه‌دهندگان تایوان درباره هوش مصنوعی صحبت کرد و گفت که احتمالاً در آستانه رسیدن به موج بعدی این فناوری هستیم. هوانگ که همراه با ربات‌های انسان‌نما روی صحنه حضور پیدا کرده بود، از هوش مصنوعی فیزیکی به‌عنوان فاز بعدی فناوری AI یاد کرد.

«موج بعدی هوش مصنوعی فیزیکی است. هوش مصنوعی که قوانین فیزیک را درک می‌کند. هوش مصنوعی که می‌تواند در میان ما کار کند. همه‌چیز رباتیک خواهد شد. همه کارخانه‌ها رباتیک خواهند شد. کارخانه‌ها ربات‌ها را مدیریت خواهند کرد و آن ربات‌ها، محصولات رباتیک می‌سازند.»

در زمینه‌های پیچیده هوش مصنوعی مانند تولید ربات‌های انسان‌نما از نرم‌افزار و سخت‌افزارهای انویدیا استفاده می‌شود. بنابراین، اگر هوش مصنوعی فیزیکی و ربات‌های انسان‌نما فاز بعدی این فناوری محبوب باشند، غول تراشه‌سازی نیز سود بسیار زیادی خواهد کرد. هوانگ همچنین می‌گوید که ماشین‌های خودران و ربات‌های انسان‌نما در هنگام ورود به فاز «هوش مصنوعی فیزیکی» احتمالاً جزء اولین و پرکاربردترین ربات‌ها خواهند بود. او درباره ربات‌های انسان‌نما می‌گوید:

«ساده‌ترین ربات‌ها برای تطبیق با جهان، ربات‌های انسان‌نما هستند، زیرا ما جهان را برای خود ساخته‌ایم. همچنین ما بیشترین حجم داده را برای آموزش این ربات‌ها نسبت به ربات‌های دیگر داریم، زیرا بدنی مشابه با آن‌ها داریم.»

همانطور که احتمالاً بدانید، غول‌های فناوری که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند، برای پیشرفت ابزارها و مدل‌های خود به‌شدت به پردازنده‌های گرافیکی انویدیا وابسته هستند. همین امر باعث‌شده تا ارزش بازار انو‌یدیا به 3.01 تریلیون دلار برسد و با عبور از اپل، بعد از مایکروسافت، جایگاه دومین شرکت باارزش جهان را از آن خود کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.