گوشی

هوش مصنوعی

June 7, 2024
13:04 جمعه، 18ام خردادماه 1403
کد خبر: 167526

بلومبرگ خبر از قرار داد اپل با openAI داد

بلومبرگ طی گزارشی که در آن به همکاری اپل و اوپن‌ای‌آی، پرداخته است می‌گوید شرکت کوپرتینویی هفته آینده و در کنفرانس توسعه دهندگان خود از محصولاتی که با تکیه بر همکاری این دو شرکت ساخته شده رونمایی می‌کند.

به گزارش پیوست، همکاری بزرگترین استارت‌آپ هوش مصنوعی جهان با تولیدکننده آیفون امکان دسترسی اوپن‌ای‌آی به میلیون‌ها کاربر iOS را فراهم می‌کند و اپل هم در عین حال از فناوری پیشتاز هوش مصنوعی بهره‌مند می‌شود.

با وجود پیش‌روی چشمگیر شرکت‌هایی مثل گوگل و مایکروسافت در حوزه هوش مصنوعی که هرکدام چت‌بات‌های اختصاصی خود را در اختیار کاربران قرار داده‌اند، اپل همچنان محصول متمایزی را عرضه نکرده است و همین مساله باعث گمانه‌زنی‌هایی درمورد جایگاه این شرکت در عصر هوش مصنوعی شده است.

با اینکه اپل در اولین موج دستیار‌های هوشمند و با عرضه سیری در سال ۲۰۱۱ توانسته بود گوی سبقت را از رقبای خود برباید اما امروز برای حفظ جایگاه در عصر هوش مصنوعی مولد نیازمندی همکاری اوپن‌ای‌آی است. داگ کیتلاس، از فعالان فناوری و هم‌بنیان‌گذار کسب‌وکار Siri که بعدها به مالکیت اپل درآمد می‌گوید همکاری با اوپن‌ای‌آی احتمالا یک «رابطه کوتاه تا میان‌مدت» برای اپل است «اما می‌شود شرط بست که آنها [اپل] به سختی برای توسعه توانمندی‌های داخلی خودش تلاش می‌کند.»

دو شرکت هنوز به قرارداد خود را علنی‌ نکرده‌اند و شرایط این همکاری هنوز مشخص نیست. اپل و اوپن‌ای‌آی هیچکدام به درخواست اظهارنظر بلومبرگ در این باره پاسخی نداده‌اند.

تیم‌ کوک، مدیرعامل اپل، پیش از این اعلام کرده است که فناوری هوش مصنوعی را به شکلی «بسیار فکر شده» اضافه خواهد کرد و این شرکت به دلیل «ترکیب منحصر‌به‌فرد خود در ادغام روان سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات» در این حوزه برتری دارد.

به گفته افراد مطلع، اپل با توجه به نگرانی‌های حریم خصوصی، قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی را به صورت یک خدمت اختیاری به کاربران عرضه می‌کند و در صورت نگرانی می‌توانید این قابلیت‌ها را خاموش کنید.

به گفته این افراد، اپل چیزی فراتر از چت‌بات‌ها را نیز در عصر هوش مصنوعی هدف گرفته و در تلاش است تا از مدل‌های بزرگ زبانی در دو دستگاه روباتیکی که مخفیانه در حال توسعه آنها استفاده کند.

در صورت صحت گزارش بلومبرگ، اپل در مراسم توسعه دهندگان خود از ابزارهای جدیدی رونمایی خواهد کرد که با همکاری اوپن‌ای‌آی و به لطف فناوری این شرکت توسعه یافته‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.