پیام‌رسان

تلفن همراه

هوش مصنوعی

June 7, 2024
15:46 جمعه، 18ام خردادماه 1403
کد خبر: 167550

تجهیز نسخه تجاری واتساپ به هوش مصنوعی

منبع: Zoomit

متا قابلیت‌های هوش مصنوعی مثل پاسخ‌گویی خودکار و تبلیغات تعاملی را به واتساپ بیزنس اضافه کرد.

مارک زاکربرگ در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۳، از به‌کارگیری هوش مصنوعی برای ارائه‌ی قابلیت پاسخ‌گویی خودکار در واتساپ بیزنس صحبت کرد. اکنون متا از قابلیت‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای نسخه‌ی تجاری واتساپ رونمایی کرده است که به مواردی مثل ساخت تبلیغات کلیکی و تولید پاسخ برای سؤالات و مشکلات متداول مشتریان کمک می‌کند.

زاکربرگ در کنفرانس Meta Conversation خاطرنشان کرد متا علاوه‌بر ساخت چت‌بات‌های کاربرمحور روی پلتفرم خود، می‌خواهد ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی بسازد که در ارتباط کسب‌وکارها با مشتریانشان به آن‌ها کمک کند.

کاربران واتساپ بیزنس قادر خواهند بود از هوش مصنوعی برای ساخت تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام استفاده کنند؛ آگهی‌هایی که تعاملی هستند و کاربر می‌تواند ازطریق آن‌ها و در پلتفرم واتساپ، با کسب‌وکار مورد نظرش ارتباط برقرار کند.

به‌نوشته‌ی تک‌کرانچ، متا درحال آزمایش قابلیت ارائه‌ی پشتیبانی به مشتریان با هوش مصنوعی است که به‌طور خودکار به سؤالات مشتریان پاسخ می‌دهد. درحال‌حاضر، این شرکت قابلیت مذکور را با تعدادی از فروشگاه‌ها در هند و سنگاپور آزمایش می‌کند. غول رسانه‌های اجتماعی قصد دارد پیام‌های تولیدشده با هوش مصنوعی را برچسب‌گذاری کند تا مشتریان بدانند که با نماینده‌‌ی انسانی شرکت مورد نظرشان صحبت نمی‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.