بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 10, 2024
13:40 دوشنبه، 21ام خردادماه 1403
کد خبر: 167698

رشد ۱۱۶ درصدی سود خالص تلفیقی تپسی

منبع: بورس‌نیوز

شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس در این دوره ۱۲ ماهه موفق به ثبت سود خالص تلفیقی ۱۶۳ میلیاردتومانی شد.

شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس با سرمایه ثبت شده ۲۴۶ میلیاردتومانی و ارزش بازار یک هزار و ۶۰۸ میلیاردتومانی، گزارش اطلاعات و صورت‌های مالی تلفیقی ۱۲ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۱۴۰۲ خود را در سامانه کدال ثبت کرد.

ین شرکت در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ توانست یک هزار و ۹۵ میلیارد تومان از ارائه خدمات درآمد کسب کند؛ البته حدود ۷۸۰ میلیارد تومان از درآمد “تپسی” صرف هزینه ارائه خدمات شده است.

درآمد‌های عملیاتی این شرکت نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۷۳ درصد افزایش یافت و از طرفی هزینه‌های ارائه خدمات این شرکت تاکسی اینترنتی نیز ۵۵ درصد زیاد شده است. در مجموع شرکت تپسی توانست از فعالیت ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ خود، ۳۱۴ میلیارد تومان سود ناخالص کسب کند که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ حدود ۱۴۳ درصد افزایش‌یافته است.

شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس در این دوره ۱۲ ماهه موفق به ثبت سود عملیاتی ۲۷۲ میلیاردتومانی شد که نسبت به دوره مشابه ۱۵۴ درصد افزایش را تجربه کرد؛ اما با کسر هزینه‌های مالی ۱۲ ماهه تلفیقی سال ۱۴۰۲ از سود عملیاتی، سود خالص ۴ فصل بهار، تابستان، پاییز و زمستان “تپسی” به دست می‌آید که بر اساس این محاسبه صورت‌گرفته، شرکت توانسته است در پایان سال مالی ۱۴۰۲، بالغ بر ۱۶۳ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کند که در مقایسه با ۱۲ ماهه سال گذشته حدود ۱۱۶ درصد افزایش داشته است.

حاشیه سود ناخالص در این دوره ۳۱ درصد و حاشیه سود خالص ۱۷ درصد است. تفاوت حاشیه سود خالص و ناخالص در این است که حاشیه سود ناخالص، هزینه‌ها را در نظر نمی‌گیرد. اما در تحلیل حاشیه سود خالص ممکن است چالش دیگری هم وجود داشته باشد که باید به آن‌ها توجه شود.

“تپسی” در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۲ که دوره ۱۲ ماهه خود را سپری کرده است، موفق به ثبت ۲۲۳ میلیارد تومان سود انباشته شده است که ۱۴۶ میلیارد تومان بیشتر از دوره مشابه سال گذشته است.

با نگاهی دقیق‌تر به‌صورت وضعیت‌های مالی “تپسی” می‌توان دریافت که این شرکت موفق به تحقق ۶۶۱ ریال سود خالص به‌ازای هر سهم شد. سود محقق شده هر سهم در دوره مشابه سال گذشته، ۳۰۶ ریال بود.

در انتها در یک نمودار خلاصه شده، صورت سود و زیان شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس را ملاحظه می‌فرمایید؛

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.