تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 10, 2024
22:20 دوشنبه، 21ام خردادماه 1403
کد خبر: 167796

اپل از Apple Intelligence رونمایی کرد

منبع: Digiato

سرانجام مهم‌ترین لحظه اپل در دنیای نرم‌افزار فرارسید و این شرکت از Apple Intelligence پرده برداشت. قابلیت‌های هوش مصنوعی که به iPadOS 18 ،iOS 18 و macOS Sequoia اضافه می‌شوند، قرار است تجربه کاربران را متحول کنند. «هوش اپل» اطلاعات شخصی شما را دریافت و به ارتقا این تجربه در سراسر این پلتفرم‌ها کمک می‌کند.

اپل امشب در WWDC 2024 از استراتژی هوش مصنوعی خود رونمایی کرد که آمده‌اند تا قدرتمند و شخصی باشند و یکپارچه با نرم‌افزارهای مختلف در اختیار کاربر قرار بگیرند. این قابلیت‌ها از ترکیبی از مدل‌های هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند که به‌صورت آفلاین روی دستگاه‌ها یا در سرورهای ابری اجرا می‌شوند.

Apple Intelligence با کمک مدل‌های زبانی بزرگ (LLMs) به دستگاه‌ها و نرم‌افزارها اجازه می‌دهد تا متون، تصاویر، کارهای مختلف و وضعیت‌های گوناگون را ببیند و آن‌ها را متوجه شود. این سیستم در بسیاری از محصولات نرم‌افزاری اپل پیاده‌سازی خواهد شد.

ازجمله قابلیت‌های Apple Intelligence می‌توان به اولویت‌بندی خودکار نوتیفیکیشن‌ها در آیفون، ابزارهای نگارش مولد در اپ‌های مختلف و قابلیت‌های تولید تصویر اشاره کرد. اپل می‌گوید این ویژگی‌ها با وجود اینکه که برای موقعیت و نیازهای خاص شما شخصی‌سازی می‌شوند، حریم خصوصی را حفظ می‌کنند.

برای مثال، هنگامی که درحال خواندن یک ایمیل هستید، «هوش اپل» می‌توانید آن را ببیند، مخاطبان مرتبط را پیدا کند و عملکردهای گوناگونی را متناسب با شرایط به شما پیشنهاد کند.

تولید تصویر به شما اجازه می‌دهد تصاویری کارتونی مخاطبان موجود در دستگاه خود را بسازید و آن‌ها را از طریق Messages برای دوستانتان بفرستید.

در مرکز سیستم Apple Intelligence دستیار صوتی سیری قرار دارد که حالا به‌شکلی طبیعی‌تر صحبت می‌کند، از وضعیت پیرامون گفت‌وگوها آگاه‌تر است و شخصی‌تر شده. این دستیار مجازی نهایتاً به امکان مشاهده صفحه دسترسی خواهد داشت تا بتوانید از او بخواهید کاری را در ارتباط با آن‌چه روی صفحه قرار دارد، انجام دهد یا پیرامون آن به شما اطلاعات ارائه کند.

اپل می‌گوید سیری با گذشت زمان می‌توانید در اپ‌های بیشتری دست به عمل‌های مختلف بزند و درک بهتری از تصاویر، فایل یا حتی رویدادهای تقویم داشته باشد. برای مثال، می‌توانید با این دستیار هوشمند ارسال یک پیامک را برای تاریخی در آینده تنظیم کنید. همچنین می‌توانید به سیری بگویید عکسی را که Photos درحال نگاه‌کردن به آن هستید، به یکی از دوستانتان ارسال کند. به‌علاوه، می‌توانید از سیری بخواهید در میان همه تصاویر شما به‌دنبال گواهینامه رانندگی‌تان بگردد، شماره آن را استخراج کند و در فرمی که در یک صفحه وب وجود دارد، بنویسد.


هوش اپل به شما اجازه می‌دهد خلاصه متن‌ها را دریافت کنید و با کمک هوش مصنوعی متن‌ها بهتری بنویسید. برای نمونه، اگر درحال نوشتن یک ایمیل هستید، می‌توانید از سیری بخواهید آن را برای شما بنویسد و بعد لحن نوشته را تغییر دهید.

یکی از قابلیت‌های جذاب Apple Intelligence با نام Genmoji معرفی شده است. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد با کمک هوش مصنوعی در لحظه ایموجی‌های جدید تولید کنید.


قابلیت تولید تصویر نیز Image Playground نام دارد که به iOS 18 می‌آید. این قابلیت در چندین اپلیکیشن کار خواهد کرد، اما اپ اختصاصی خود را هم دارد. به‌علاوه، از طریق یک API به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد آن را در دستگاه‌های خود پیاده‌سازی کنند.

اپل اینتلیجنس عمدتاً از مدل‌های هوش مصنوعی در داخل خود دستگاه‌ها استفاده می‌کند و با آیفون 15 پرو با تراشه A17 پرو، و مک‌های مجهز به تراشه M1 به بعد سازگار است.

اپل همچنین سرورهایی را با نام Private Cloud Compute راه‌اندازی می‌کند تا مدل‌های پیچیده‌تر را اجرا کنند. این شرکت می‌گوید با این کار می‌تواند خودش داده‌های شما را پردازش کند و حریم خصوصی آن‌ها را حفظ نماید. کوپرتینویی‌ها ادعا می‌کنند که داده‌های شما در سرورهای Private Cloud Compute هرگز ذخیره‌سازی یا در دسترس اپل قرار نمی‌گیرند.

اپل به‌عنوان بخشی از ارائه مربوط به Apple Intelligence اعلام کرد که مدل هوش مصنوعی GPT-4o از شرکت OpenAI در دنباله سال جاری میلادی به iOS، مک اواس و iPadOS می‌آید. این مدل در قالب یک چت‌بات قابلیت‌های سیری را ارتقا می‌دهد. اپل می‌گوید زمانی که این ویژگی پیاده‌سازی شود، ابتدا از کاربران درخواست مجوز می‌کند. این شرکت تأکید می‌کند که کارش را با بهترین چت‌بات از OpenAI آغاز کرده است، اما در آینده از دیگر مدل‌های هوش مصنوعی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.