تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 10, 2024
22:23 دوشنبه، 21ام خردادماه 1403
کد خبر: 167802

RCS رسما وارد آیفون می‌شود

منبع: Zoomit

اپل پس از سال‌ها سرانجام پشتیبانی از RCS را با iOS 18 به آیفون می‌آورد.

اپل اعلام کرد که اپلیکیشن Messages در iOS 18 از پروتکل RCS پشتیبانی می‌کند و این استاندارد جدید جایگزین SMS (پروتکل ارتباطی پیش‌فرض بین گوشی‌های اندرویدی با آیفون) خواهد شد. این تغییر در نهایت به‌دلیل فشارهای اتحادیه‌ی اروپا رخ داده است.

در حال حاضر، هنگامی که کاربران iOS و اندروید با یکدیگر پیام مبادله می‌کنند، خدمات به SMS باز می‌گردد، عکس‌ها و ویدئوها با کیفیت پایین‌تری ارسال و پیام‌ها کوتاه می‌شوند و به‌ویژه، مکالمات به‌طور سرتاسری رمزگذاری نمی‌شوند. علاوه‌بر این، پیام‌های گوشی‌های اندرویدی با حباب‌های سبز در چت‌های iMessage ظاهر می‌شوند.

RCS تقریباً مانند پروتکل آی‌مسیج امکان ارسال پیام‌های بلندتر و پشتیبانی از تصاویر و ویدئوهای با کیفیت بالاتر را فراهم می‌کند. RCS به‌عنوان استاندارد ارسال پیام‌ در گوشی‌های اندروید مورد پذیرش قرار گرفته است، اما اپل تاکنون آن را به رسمیت نمی‌شناخت.

احتمالاً تلاش‌های گوگل و سامسونگ در سال‌های گذشته علت پذیرش RCS از سوی اپل نبوده است. اپل در پاییز سال قبل اعلام کرد که پشتیبانی از RCS را به پیام‌رسان خود اضافه می‌کند. گفته می‌شود تصمیم ناگهانی این شرکت نتیجه‌ی نظارت‌های سخت‌گیرانه‌ی اتحادیه‌ی اروپا بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.