تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

June 11, 2024
18:47 سه شنبه، 22ام خردادماه 1403
کد خبر: 167906

بسیاری از قابلیت‌های iOS 18 در نسخه بتا موجود نیستند

منبع: Zoomit

اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی جذابی برای iOS 18 و macOS 15 معرفی کرد که البته بسیاری از آن‌ها فعلاً دردسترس نیستند.

اپل در رویداد WWDC 2024 نسخه‌ی جدید سیستم‌‌های عامل‌های خود معرفی کرد. iOS 18 و macOS 15 با بسیاری از ویژگی‌های جدید و قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید Apple Intelligence منتشر می‌شوند. خبر بد اینکه همه‌ی این ویژگی‌ها درحال‌حاضر برای کاربران بتا در دسترس نیست.

قابلیت های هوش مصنوعی Apple Intelligence
هوش مصنوعی اپل با نام Apple Intelligence یکی از مهم‌ترین نکات در WWDC امسال بود. این شرکت سرانجام مجموعه‌ای از ابزارهای مبتنی‌بر هوش مصنوعی را برای سیستم‌های عامل خود معرفی کرد. با Apple Intelligence، کاربران به امکاناتی مثل مرور و خلاصه‌سازی متن‌، پاسخ به ایمیل‌ها، فیلتر اعلان‌ها، ابزار ساخت تصاویر و ایموجی، ویرایش عکس‌ها و بسیاری قابلیت‌های جذاب دیگر دسترسی خواهند داشت.

کسانی که برای تست ویژگی‌های Apple Intelligence هیجان‌زده هستند کمی ناامید شده‌اند، زیرا هیچ‌یک از امکاناتی که اپل در رویداد WWDC24 نشان داد، در اولین نسخه‌ی آزمایشی iOS 18 یا macOS 15 ارائه نشده‌اند.

طبق اعلام اپل، ویژگی‌های Apple Intelligence در پاییز امسال به‌صورت آزمایشی ارائه می‌شوند. به‌ بیان دیگر، ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل احتمالاً قبل‌ از عرضه‌ی سری آیفون ۱۶ در ماه سپتامبر (شهریور و مهر ۱۴۰۳) در اختیار کاربران قرار نخواهد گرفت.

پشتیبانی از استاندارد پیام‌رسانی RCS

یکی از اخبار مهم رویداد WWDC 2024، پشتیبانی از سرویس پیام‌رسانی RCS یا Rich Communication Services در iOS 18 بود. با این قابلیت کاربران گوشی آیفون می‌توانند برای کاربران اندروید پیام‌هایی بر اساس استاندارد مذکور بفرستند که ویژگی‌هایی مثل ارسال فایل‌های صوتی و رسانه‌ای حجیم‌تر، واکنش به پیام‌ها، رسید خوانده‌شدن پیام‌ها و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

به‌نوشته‌ی 9to5Mac، درحال‌حاضر هیچ نشانه‌ای از پشتیبانی RCS در اولین بتای iOS 18 دیده نمی‌شود. به‌گفته‌ی اپل این قابلیت در به‌روزرسانی‌های بعدی iOS 18 که در پاییز منتشر می‌شوند، در دسترس قرار خواهد گرفت.

بازطراحی اپلیکیشن ایمیل

سرانجام پس‌ از سال‌ها انتظار، اپل دست به بازطراحی کامل اپلیکیشن Mail زد. با نسخه‌ی جدید، ایمیل‌ها به‌صورت خودکار در دسته‌هایی مانند تراکنش‌ها، به‌روزرسانی‌ها و تبلیغات سازماندهی می‌شوند. همچنین دسته‌ای برای ایمیل‌های مهم در نظر گرفته‌ شده است. یافتن و مشاهده‌ی ایمیل‌های حاوی رسید و خبرنامه‌های فرستنده‌های خاص نیز با این نسخه از Mail بسیار ساده‌تر شده است.

خبر بد اینکه نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی اپلیکیشن Mail در اولین بتای iOS 18 وجود ندارد.

سافاری هوشمندتر با قابلیت Highlights و بازطراحی Reader

اپل از یادگیری ماشین برای معرفی قابلیت جدیدی به نام Highlights در مرورگر سافاری استفاده می‌کند. این قابلیت اطلاعات مرتبط مانند آدرس یا لینک به آهنگ‌ها را در صفحات وب شناسایی می‌کند و به کاربر نمایش می‌دهد. همچنین، قابلیت Reader در سافاری برای خلاصه‌سازی مقالات بازطراحی شده است.

نسخه‌ی جدید سافاری در اولین بتای iOS 18 و macOS 15 ارائه شده است اما فعلاً ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی این مرورگر دردسترس قرار ندارند.

نمایش صفحه‌ی آیفون روی مک

هر دو سیستم‌عامل macOS 15 و iOS 18 قابلیت جدیدی به نام iPhone Mirroring دارند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد بدون‌ نیاز به لمس آیفون، صفحه‌ی آن را روی مک مشاهده و کنترل کنید. همچنین می‌توانید فایل‌ها را بین macOS و آیفون به‌صورت درگ‌و‌دراپ جابه‌جا کنید. این قابلیت نیز مثل بسیاری از امکانات جدید سیستم‌های عامل اپل در اولین بتای iOS 18 و macOS 15 دردسترس نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.