تلفن همراه

گوشی

June 12, 2024
18:42 چهارشنبه، 23ام خردادماه 1403
کد خبر: 167952

رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل بر اساس خدمات پس از فروش

منبع: Zoomit

معاون وزیر صمت: واردکنندگان موبایل، پارسال برای ارائه‌ی خدمات پس‌از فروش و شفافیت تعهد دادند.

معاون تجارت و خدمات وزیر صمت از رتبه‌بندی واردکنندگان موبایل بر اساس خدمات پس‌از فروش موبایل خبر داد.

علیرضا شاه‌میرزایی دراین‌مورد گفت: «هفته‌ی پیش رتبه‌بندی واردکنندگان را تغییر دادیم و مقرر شد میزان ثبت سفارش بر اساس اقدامات شرکت در حوزه‌ی خدمات پس‌از فروش باشد. هم‌اکنون نیز درحال رتبه‌بندی شرکت‌ها بر همین مبنا هستیم. در صورتی که شرکت‌ها شفاف باشند سقفشان در ثبت سفارش افزایش می‌یابد.»

به گفته‌ی او، سال گذشته تمام واردکنندگان موبایل تعهد دادند که نسبت‌به ارائه‌ی خدمات پس‌از فروش و شفافیت فروش اقدام کنند و درحال‌حاضر سه شرکت اصلی در حوزه‌ی واردات موبایل سامانه‌های خود را شفاف کرده‌اند.

معاون وزیر صمت همچنین درباره‌ی عرضه‌ی کالا در سراهای بزرگ و مشکلاتی که برای فروشندگان خرد ایجاد شده هم گفت: اگر رفتار این سراها انحصاری و شبه‌انحصاری باشد باید آن را مدیریت کنیم. اما نکته مهم آن است که اصنافی که به‌صورت سنتی در کشور کار می‌کردند باید به فناوری‌های جدید مجهز شوند و از سامانه‌ها استفاده کنند. از بانک مرکزی خواسته‌ایم تا در صورتی که در ارائه‌ی تسهیلات بانک‌ها به‌طور خاص به سراها یا فروشگاه‌های بزرگ تسهیلاتی ارائه می‌دهند که به واحدهای صنفی خرد ارائه نمی‌شود این موضوع مورد نظارت و رسیدگی قرار گیرد.

او ادامه داد: «از بانک مرکزی خواسته‌ایم تا به این موضوع رسیدگی شود و اگر رانتی به وجود آمده اصلاح شود.»

زمستان پیش، شورای رقابت دراین‌مورد در نامه‌ای به اتحادیه لوازم خانگی اعلام کرده بود که اعطای وام بانکی به سراها موجب اخلال در رقابت بازار می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.