هوش مصنوعی

June 14, 2024
16:50 جمعه، 25ام خردادماه 1403
کد خبر: 167999

مایکروسافت عرضه Recall را به تاخیر می‌اندازد

منبع: Peivast

مایکروسافت در حال حاضر با انتقاداتی درمورد امنیت محصولات هوش مصنوعی و به ویژه قابلیت Recall روبرو است و در نتیجه موج انتقاد‌ها این قابلیت هوش مصنوعی را که قرار بود برای کامپیوترهای شخصی عرضه شود به تاخیر می‌اندازد. براساس طرح جدید، Recall تنها برای جامعه محدود اینسایدر‌ها ویندوز عرضه می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، قابلیت Recall که در ماه مه رونمایی شد برای بهبود بهبود عملکرد وظایف و کارهایی مثل مرتب‌سازی ایمیل و جستجوی فایل‌ها تمام فعالیت‌های کاربران کامپیوتر را ثبت می‌کند. این قابلیت با انتقادات جدی از سوی پژوهشگران روبرو شد و غول آمریکایی در پاسخ به انتقادات این قابلیت را از ویندوز حذف می‌کند.

مایکروسافت قرار بود در تاریخ ۱۸ ژوئن این قابلیت را برای بیشتر کاربران عرضه کند اما براساس تغییرات جدید، این امکان تنها برای اعضای طرح Windows Insider Program قابل دسترسی است.

شرکت روز پنجشنبه در یک پست وبلاگی گفت:‌ «ما الگوی عرضه Recall را تغییر می‌دهیم تا با تخصص جامعه Windows Insider، اطمینان حاصل کنیم که این قابلیت از استاندارد‌های کیفی و امنیت بالا برخوردار است. پس از دریافت بازخورد درمورد Recall از جمعه Windows Insider، قرار است تا Recall را به زودی برای تمام کامپیوترها‌ی Copilot+ در دسترس قرار دهیم.»

متخصص امنیتی درست پس از معرفی Recall از عرضه چنین قابلیتی اظهار نگرانی کردند. به گفته آنها تبهکاران می‌توانند با دسترسی به آن به تمامی سوابق کاربر دسترسی پیدا کنند. مایکروسافت در پاسخ گفت که این قابلیت به صورت خاموش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و آنها باید در صورت تمایل Recall را فعال کنند. به گفته شرکت پیش از فعال کردن این قابلیت به تمهیدات امنیتی بیشتری نیاز است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.