هوش مصنوعی

June 15, 2024
12:27 شنبه، 26ام خردادماه 1403
کد خبر: 168070

ادوارد اسنودن: هرگز به OpenAI و محصولات آن ازجمله ChatGPT اعتماد نکنید

منبع: Digiato

OpenAI به تازگی «پاول میکی ناکاسونه»، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا و رئیس سابق آژانس امنیت ملی (NSA) را عضو هیئت‌مدیره این شرکت کرده است. اکنون افشاگر و کارمند سابق NSA یعنی «ادوارد اسنودن» به این امر واکنش نشان داده است و می‌گوید که هرگز به OpenAI یا محصولات آن (مثل ChatGPT) اعتماد نکنید.

پاول ناکاسونه عضو کمیته جدید امنیت هیئت‌مدیره OpenAI نیز خواهد بود و اکنون ادوارد اسنودن در ایکس می‌گوید: «تنها یک دلیل برای انتصاب مدیر [سابق] NSA در هیئت‌مدیره وجود دارد. این یک خیانت عمدی و حساب‌شده به حقوق هر فرد روی زمین است.» اسنودن، افشاگر مشهور NSA به کاربران هشدار می‌دهد که به OpenAI و محصولات آن مانند ChatGPT اعتماد نکنند.

این اولین‌بار نیست که ادوارد اسنودن از OpenAI انتقاد می‌کند. در سال گذشته، در خلال کنفرانس سالانه کریپتو Consensus، او سازنده ChatGPT را به‌دلیل شفاف‌نبودن داده‌هایی که مدل‌های خود را برپایه آن آموزش می‌دهد، نقد کرد. او پارسال گفت که این شرکت از ارائه دسترسی عمومی به داده‌های آموزشی و مدل‌های خود اجتناب می‌کند، بااین‌حال در زمینه هوش مصنوعی پیشرو است و از این بابت امتیازاتی دارد.

همچنین اسنودن گفته بود که امیدوار است OpenAI و سایر شرکت‌های فناوری به‌ نفع مردم (و نه از آن‌ها) جاسوسی کنند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد این افشاگر در آخرین پست خودش و پس از پیوستن پاول ناکاسونه به OpenAI، دیگر امیدی به این شرکت ندارد.

سازنده ChatGPT در بیانیه خود گفته است که ناکاسونه برای تقویت توانایی OpenAI برای پاسخ به تهدیدات امنیت سایبری تلاش خواهد کرد. گروه ایمنی جدید OpenAI جایگزین تیم ایمنی قبلی می‌شود که پس از استعفای چندین نفر از مدیران آن منحل شد.

به‌دنبال تحولات سال 2023 این شرکت هوش مصنوعی، ناکاسونه یکی از چندین عضو جدیدی محسوب می‌شود که به هیئت‌مدیره این شرکت پیوسته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.