هوش مصنوعی

June 17, 2024
20:19 دوشنبه، 28ام خردادماه 1403
کد خبر: 168175

تاکید رئیس مایکروسافت ژاپن از افزایش استفاده از هوش مصنوعی در این کشور

منبع: Digiato

«میکی سوساکا»، رئیس مایکروسافت ژاپن می‌گوید که ژاپن در زمینه استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی یکی از سریع‌ترین کشورها بوده است و این پتانسل را دارد که با آن به بخش‌های اقتصاد و فناوری خود سرعت بدهد.

ژاپن در طول همه‌گیری با رشد صنعت دیجیتال خود همراه بود، زیرا بسیاری از کسب‌وکارها شیوه کار از خانه را در پیش گرفتند. تسوسوکا در صحبت‌های جدید خود با بلومبرگ ضمن اشاره به این موضوع می‌گوید که معتقد است ژاپن که در گذشته از دیگران عقب‌مانده بود، اکنون توسط جایگاه خود را کسب کند.

رئیس مایکروسافت ژاپن در مصاحبه خود می‌گوید: «ژاپنی‌ها کاملاً درگیر آن [هوش مصنوعی] شده‌اند. و فکر می‌کنم که در این مرحله به پیشرفت ادامه خواهد داد، زیرا این فناوری کارهایی را امکان‌پذیر می‌کند که ما قادر به انجام آن نبوده‌ایم. ما به اندازه کافی جمعیت نداریم، آن‌ها در حال پیرشدن هستند و هوش مصنوعی قدرت تسریع رشد را به همراه دارد.»

اهمیت امنیت در توسعه هوش مصنوعی

مایکروسافت در چند وقت گذشته بارها اعلام کرده که برای توسعه هوش مصنوعی، امنیت را اولویت اصلی خود قرار داده است و حتی رئیس این شرکت اخیراً در کنگره به چنین چیزی شهادت داده بود.

حالا نیز سوساکا در صحبت‌ها خود از «امنیت سایبری» به‌عنوان یکی از نکات کلیدی یاد کرده و می‌گوید که «نمی‌توان از هوش مصنوعی بدون امنیت استفاده کرد.» او همچنین اشاره کرد که مایکروسافت با دولت ژاپن و کسب‌وکارها در حال همکاری نزدیکی است تا اطمینان پیدا کند که فناوری آن به‌طور مسئولانه و ایمن به کار گرفته می‌شود.

مایکروسافت در ژاپن چهار مرکز دارد که با انجام یک سرمایه‌گذاری 2.9 میلیاردی دلاری طی دو سال آینده، قصد دارد مراکز داده هوش‌مصنوعی خود در این کشور را افزایش دهد.

او در ادامه از اهمیت هوش مصنوعی می‌گوید: «زمانی که اینترنت ظهور کرد، همه ما متعجب بودیم. گوشی‌های همراه در حال حاضر بخشی از ما هستند. اما فکر می‌کنم هوش مصنوعی یک انقلاب فناوری است که از تمام آن‌ها پیشی می‌گیرد.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.