سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

June 18, 2024
11:01 سه شنبه، 29ام خردادماه 1403
کد خبر: 168230

شکایت تسلا از تامین‌کننده سابقش به اتهام سرقت اسرار تجاری

منبع: Zoomit

تسلا شکایت خود را با هدف دریافت خسارت یک‌ میلیارد دلاری و پس‌گرفتن گواهی‌های ثبت اختراع از تأمین‌کننده‌ی سابقش ثبت کرده است.

متیوز اینترنشنال، تأمین‌کننده‌ی سابق تسلا، درگیر شکایت حقوقی از سوی این شرکت شده است؛ شکایتی که تسلا در آن، متیوز را به افشای اسرار تجاری مربوط به فناوری تولید باتری‌های الکترود خشک و دزدی اختراع متهم می‌کند.

به گزارش رویترز، متیوز در پاسخ به شکایت تسلا بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که شکایت تسلا یک تاکتیک جدید از سوی این شرکت در راستای قلدری‌های مداومش برای متیوز و تصاحب نادرست مالکیت معنوی تولیدات این شرکت است.

متیوز از سال ۲۰۱۹، صرفاً تأمین ماشین‌آلات تولیدی تسلا را بر عهده گرفته بود؛ اگرچه تسلا در شکایت خود مدعی شده که در این مدت، اسرار مربوط به پوشش الکترود خشک باتری‌های خود را نیز با متیوز در میان گذاشته است.

به ادعای تسلا، این اسرار شامل توصیه‌ی تسلا برای کاهش اندازه، هزینه، مصرف انرژی و چرخه‌ی زمانی تولید باتری‌ها و همچنین، افزایش قدرت سلول‌ها و چگالی باتری‌های مورد بحث بوده است.

در متن دادخواست تسلا آمده که متیوز با فروش ماشین‌آلات و سایر فناوری‌های نوظهور تسلا به رقبای ناشناس، نوآوری‌های این شرکت را به‌طور غیرقانونی به اشتراک گذاشته و علاوه‌براین، تسلا ادعا می‌کند که متیوز اختراعات تسلا را به نامِ خود ثبت کرده است.

تسلا در شکایت خود، از دادگاه خواسته است که علاوه بر منع متیوز از ادامه‌ی روند سوءاستفاده از اسرار تجاری تسلا، خسارتی معادل یک میلیارد دلار را از این تأمین‌کننده سابق تسلا دریافت کند و از متیوز بخواهد که گواهی‌های ثبت اختراع مرتبط با تسلا را تحویل دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.