تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

June 18, 2024
17:25 سه شنبه، 29ام خردادماه 1403
کد خبر: 168255

مدیرعامل اسنپ: ۹۲ درصد بازار تاکسی‌های اینترنتی را در اختیار داریم

مدیرعامل اسنپ ادعا کرد درحال‌حاضر،‌ سهم بازار این تاکسی اینترنتی ۹۲ درصد است. به گفته او فقط ۶ درصد سفرهای درون‌شهری از طریق تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود.

«محمد خلج»، در این رابطه گفت: «سهم اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی در کل کشور به ۹۲‌ درصد رسیده است. بااین‌حال، به دلیل پویایی بسیار زیاد این بازار سهم تاکسی‌های اینترنتی از کل سفرهای درون‌شهری همچنان به جایگاه اصلی خود نرسیده است و چالش‌های زیادی بر سر توسعه این مدل حمل‌ونقلی وجود دارد.»

به گفته او ۵.۵ تا ۶ درصد سفرهای درون‌شهری با استفاده از تاکسی‌های اینترنتی انجام می‌شود.

خلج درمورد ظرفیت افزایش این سهم نیز گفت: «حدود یک دهه از شروع فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در ایران می‌گذرد و همچنان می‌توان ظرفیت زیادی برای رشد سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل نسبت به سایر مدل‌های حمل‌ونقلی، مانند تاکسی، مترو، اتوبوس و… متصور شد و دستیابی به این مهم، نیازمند تبیین فهمی مشترک نسبت به نقش اقتصاد دیجیتال در آینده کشور است.»

او درمورد نقش تاکسی‌های اینترنتی برای کمک به حمل‌ونقل عمومی نیز گفت: «درحال‌حاضر، بیش از همیشه نیازمند تغییر رویکردها در مدیریت شهری و درک بیشتر نسبت به مدل کسب‌وکاری‌مان هستیم تا بتوانیم نقش خود را در حمل‌ونقل درون‌شهری ایفا کنیم. با تفسیر و اجرای صحیح قوانین منطبق با نیاز امروز، بدون شک شاهد فرصت عرضه‌ ایده‌های نوآورانه‌ بیشتری در کشور خواهیم بود.»

مدیرعامل اسنپ ادامه داد: «تاکسی‌های اینترنتی امکاناتی را فراهم کرده‌اند که پیشتر در صنعت تاکسی موجود نبود و به کاربران این امکان را می‌دهند که به‌راحتی و با قیمت مناسب ترافیک شهری را مدیریت کنند. ازجمله مزیت‌های مستقیم تاکسی‌های اینترنتی می‌توان به سهولت دسترسی، شفافیت قیمت‌گذاری و افزایش امنیت سفر اشاره کرد؛ همچنین این مدل حمل‌ونقلی نقش مؤثری در توسعه اقتصاد دیجیتال دارد.»

اسنپ پیش‌ازاین اعلام کرده بود اسفندماه ۱۴۰۲ به رکورد ۵ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۵ سفر روزانه در سرویس خودرو و باکس رسیده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.