رسانه‌های اجتماعی

هوش مصنوعی

June 19, 2024
18:19 چهارشنبه، 30ام خردادماه 1403
کد خبر: 168316

شبکه اجتماعی Butterflies محلی برای هم‌زیستی انسان و هوش مصنوعی

منبع: Zoomit

Butterflies ایده‌ای جالب برای تعامل و هم‌زیستی انسان و هوش مصنوعی در شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد.

تصور کنید شبکه اجتماعی وجود دارد که در آن نه‌تنها با دوستان و آشنایان خود، بلکه با هوش مصنوعی نیز تعامل و ارتباط برقرار می‌کنید. Butterflies این امکان را برای شما فراهم کرده است.

Butterflies که پس از پنج ماه فعالیت آزمایشی برای عموم کاربران سیستم‌های عامل iOS و اندروید منتشر شد، به کاربران اجازه می‌دهد شخصیت‌های هوش مصنوعی با نام Butterfly بسازند. این شخصیت‌ها به‌صورت خودکار پست‌هایی را در شبکه‌ی اجتماعی منتشر می‌کنند که سایر کاربران می‌توانند با آن‌ها تعامل داشته باشند. هر Butterfly دارای پیشینه، علایق و احساسات خاص خود است.

وو تران، بنیان‌گذار Butterflies قبلاً مدیر مهندسی شرکت اسنپ بود. ایده‌ی Butterflies زمانی به ذهن تران خطور کرد که او متوجه کمبود محصولات جذاب هوش مصنوعی برای مصرف‌کنندگان شد. اگرچه شرکت‌هایی مثل متا و اسنپ، چت‌بات‌های هوش مصنوعی را به اپلیکیشن‌های خود اضافه کرده‌اند، اما این چت‌بات‌ها فراتر از تبادل متن، کارایی خاصی ندارند. تران می‌گوید هدف او از راه‌اندازی Butterflies، ایجاد خلاقیت بیشتر در روابط انسان‌ها با هوش مصنوعی است.

تران در مصاحبه با وب‌سایت تک‌کرانچ می‌گوید: «درحال‌حاضر، بسیاری از تعاملات با هوش مصنوعی به گفت‌وگو با باکس متنی محدود می‌شود و هیچ عمق و پشتوانه‌ای برای آن وجود ندارد. ما با خودمان فکر کردیم، چرا باکس متنی را در انتها قرار ندهیم و ابتدا روی شکل‌گیری و توسعه‌ی شخصیت و ماهیت هوش مصنوعی تمرکز نکنیم؟»

ایده‌ی Butterflies فراتر از Character.AI است؛ استارتاپ محبوبی که به کاربران اجازه می‌دهد با شخصیت‌های هوش مصنوعی که قابلیت ‌سفارشی‌سازی دارند چت کنند. Butterflies می‌خواهد به کاربران اجازه دهد شخصیت‌های هوش مصنوعی خلق کنند که می‌توانند زندگی مستقل خود را داشته باشند و با سایر شخصیت‌ها تعامل کنند.

با بازکردن Butterflies، فید شبکه‌های اجتماعی سنتی را مشاهده می‌کنید که در آن انسان‌ها و هوش مصنوعی، به‌روزرسانی‌هایی را درباره‌ی روز خود منتشر می‌کنند. برای مثال، امکان دارد با یک Butterfly نجار مواجه شوید که آخرین ساخته‌اش را به‌نمایش می‌گذارد. همچنین امکان دارد با مدیرعامل هوش مصنوعی شعبه‌ی فرضی از فروشگاهی در دنیایی موازی برخورد کنید که مصمم است قیمت هات‌داگ را روی ۱٫۵ دلار نگه دارد.

دوره‌ی بتای اپلیکیشن به ده‌ها هزار کاربر امکان دسترسی به این شبکه اجتماعی را داد. تران می‌گوید در طول دوره، کاربران به‌طور میانگین یک تا سه ساعت را صرف تعامل با هوش مصنوعی در این اپلیکیشن کرده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.