رسانه‌های اجتماعی

June 21, 2024
13:40 جمعه، 1ام تیرماه 1403
کد خبر: 168335

تیک تاک می‌گوید ایالات متحده از مذاکره برای حل‌و‌فصل قانون ممنوعیت شرکت خودداری کرده است

منبع: Digiato

تیک تاک می‌گوید که دولت ایالات متحده قبل از اجرای قانونی که می‌تواند منجر به ممنوعیت این پلتفرم در آمریکا شود، گزینه‌های جایگزین مناسب را به‌اندازه کافی بررسی نکرده است. این شبکه اجتماعی که شرکت مادر آن، یعنی ByteDance در چین مستقر است، ادعا می‌کند که برنامه‌ای گسترده و دقیق برای کاهش خطرات امنیت ملی به دولت ایالات متحده ارائه کرده و کنگره در تصویب قانون ممنوعیت تیک تاک توجه زیادی به این طرح‌ها نکرده است.

براساس گزارش‌هایی که به‌تازگی در دادگاه استیناف حوزه ناحیه کلمبیای ایالات متحده آمریکا مطرح شده است، تیک تاک و گروهی از سازندگان این پلتفرم، ادعای خود درباره اینکه چرا معتقد هستند که قانون جدید متمم اول را نقض می‌کند، توضیح دادند.

این پرونده‌های جدید نگاه گسترده‌تری درباره نحوه تعامل تیک تاک با دولت ایالات متحده ارائه می‌کند و همچنین شامل طراح‌های دقیقی است که می‌توانند نگرانی‌های ایالات متحده در زمینه امنیت ملی را کاهش دهد. به‌عنوان مثال، یکی از این پرونده‌ها اصول اولیه نحوه تشخیص الگوریتم آن را توضیح می‌دهد که محتوای بعدی چگونه به کاربران پیشنهاد می‌شود.

تیک تاک همچنین مدعی‌شده که کنگره هنگام بررسی دقیق این پلتفرم «تقریبا چیزی برای بررسی» به دادگاه ارائه نکرده است. علاوه بر این، شبکه اجتماعی چینی می‌گوید که کنگره نتوانسته برای توجیه استدلال خود یافته‌هایی را ارائه کند و تنها اظهارات اعضای کنگره برای دادگاه وجود دارد.

پاسخ سخنگوی وزارت دادگستری به ادعاهای تیک تاک
در همین حال، «ترنس کلارک»، سخنگوی وزارت دادگستری می‌گوید که آژانس و مقامات اطلاعاتی «به‌طور مداوم در مورد تهدید کشورهای خودکامه که می‌توانند فناوری را به سلاح تبدیل کنند (مانند اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهایی که روی گوشی‌های همراه اجرا می‌شود) و علیه کشور ما استفاده شوند» هشدار داده‌اند. او می‌گوید که «این تهدید زمانی بیشتر می‌شود که کشورهای خودکامه از شرکت‌های تحت کنترل خود بخواهند که داده‌های حساسی را به‌طور مخفیانه به دولت تحویل دهند».

در حال حاضر قرار است دادگاه این پرونده در 16 سپتامبر (26 شهریور) برگزار شود، یعنی درست چند ماه قبل از مهلت ارائه‌شده به تیک تاک برای واگذاری یا ممنوعیت در 19 ژانویه 2025 (19 دی).

«قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربری کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی»، تیک تاک را عملاً از فعالیت در ایالات متحده منع می‌کند، مگر اینکه ByteDance در مهلت مقرر آن را واگذار کند. همچنین در صورت مشاهده پیشرفت به سوی توافق، رئیس جمهور آمریکا می‌تواند مهلت تعیین‌شده را کمی به عقب‌تر بیندازد.

اما با توجه به محدودبودن شمار خریداران احتمالی و این واقعیت که قانون صادرات چین احتمالاً مانع از فروش الگوریتم پیشنهادی تیک تاک می‌شود، واگذاری آن چندان کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.