هوش مصنوعی

June 21, 2024
13:53 جمعه، 1ام تیرماه 1403
کد خبر: 168353

مدیرعامل OpenAI آینده هوش مصنوعی را ترسیم کرد

منبع: همکاران سیستم

طی دو هفته گذشته شاهد انتشار اعلامیه‌های مختلف از سوی OpenAI و گوگل بودیم که و هم اکنون نوبت مایکروسافت شده است تا آخرین دستاوردهای خود در عرصه هوش مصنوعی را به نمایش بگذارد. شرکت OpenAI یکی از شرکای کلیدی در مایکروسافت در عرصه هوش مصنوعی محسوب می‌شود و فناوری زیربنایی ChatGPT و DALL-E را به غول نرم افزاری جهان وام داده است. در نتیجه «سام آلتمن» مدیرعامل OpenAI در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان Build مایکروسافت به صورت غافلگیرکننده اطلاعات مهمی را منتشر کرد.

«کِوین اسکات» مدیر ارشد فناوری مایکروسافت این هفته در پایان سخنرانی افتتاحیه از آلتمن دعوت کرد تا روی صحنه به او بپیوندد و بینش‌های خود در مورد پیشرفت‌های اخیر هوش مصنوعی OpenAI و آنچه در آینده ارایه خواهد شد را به اشتراک بگذارد. آقای اسکات برای شروع گفت‌وگو از آلتمن دعوت کرد تا آنچه را که در سال گذشته بیش از همه او را در مورد هوش مصنوعی شگفت زده کرده است، اعلام کند.

آلتمن در این خصوص گفت: «من هرگز ندیده‌ام که یک فناوری به این سرعت و به شکل معنادار مورد استفاده عموم قرار بگیرد. آنچه مردم می‌سازند، آنچه که مردم می‌دانند، چگونگی انجام کارها توسط مردم و خیلی موارد دیگر که هرگز فکرش را نمی‌کردیم – به همین دلیل است که داشتن یک رابط برنامه نویسی کاربردی همیشه عالی عمل می‌کند».

شرکت OpenAI مجموعه‌ای از رابط‌های برنامه نویسی کاربردی (API) را ارایه می‌دهد که توسعه دهندگان می‌توانند برای پروژه‌های موجود خود از آنها استفاده کننده و اپلیکیشن‌های جدید هوش مصنوعی را مبتنی بر آن و به نفع مصرف کنندگان ارایه دهند. آلتمن توضیح داد که OpenAI برای کارهایی که توسعه دهندگان انجام می‌دهند ارزش زیادی قایل است و این شرکت در ساخت رابط‌هایی که برای آنها مناسب است، به صورت هدفمندتر عمل می‌کند.

آقای اسکات در ادامه‌های صحبت‌ها آلتمن را ترغیب کرد تا با نگاهی به آینده هوش مصنوعی و بدون فاش کردن جزییات صریح، آنچه که مردم می‌بایست در انتظار آن باشند را به اشتراک بگذارد.

آلتمن در این خصوص گفت: «مهم‌ترین چیز به نظر خسته‌ کننده‌ترین، بدیهی‌ترین و پیش‌ پا افتاده‌ترین چیزی است که می‌توانم بگویم. ولی فکر می‌کنم در واقع بسیار عمیق‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. مهم‌ترین چیز این است که مدل‌ها هوشمندتر می‌شوند و به طور کلی تمام جوانب زندگی انسان را در بر می‌گیرند».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.