سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

June 21, 2024
14:06 جمعه، 1ام تیرماه 1403
کد خبر: 168368

مایکروسافت ویژگی جنجالی Recall را از دسترس کاربران اینسایدر ویندوز ۱۱ خارج کرد

منبع: Zoomit

مایکروسافت ویژگی بحث‌برانگیز Recall را در جدیدترین بیلد اینسایدر ویندوز ۱۱ از دسترس خارج کرد.

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت سعی دارد ویژگی هوش مصنوعی جنجالی Recall را حتی برای کاربران اینسایدر ویندوز غیرفعال کند. این شرکت هفته‌ی گذشته اعلام کرد که Recall بخشی از نسخه‌ی اولیه‌ی ویندوز در نسل اول کامپیوترهای کوپایلت پلاس نخواهد بود، اما کاربران اینسایدر این ویژگی را آزمایش خواهند کرد. اکنون Recall در بیلدهای اخیر اینسایدر ویندوز آرم حذف شده است و دیگر دردسترس قرار ندارد.

افشاگر نام‌آشنا، الباکور ویژگی کاملاً جدید Recall به نام Screenray را در بیلد ۲۶۲۳۶٫۵۰۰۰ برای دستگاه‌های Arm64 شناسایی کرد. ازطرفی رابط کاربری Recall برای سهولت در پیمایش فعالیت‌های کاربر بهینه شده بود.

به‌هرحال روزی که فروش کامپیوترهای کوپایلت پلاس آغاز شد، مایکروسافت توزیع بیلد ۲۶۲۳۶٫۵۰۰۰ را برای کاربران اینسایدر ویندوز متوقف کرد. مایکروسافت با انتشار پست وبلاگی اعلام کرد: «انتشار بیلد پیش‌نمایش اینسایدر ویندوز ۱۱ نسخه‌ی ۲۶۲۳۶ را به‌طور موقت، متوقف کرده‌ایم.»

مایکروسافت در تاریخ ۱۹ ژوئن (۲۰ خرداد) بیلد جدیدی از ویندوز با نسخه‌ی ۲۶۲۴۱٫۵۰۰۰ برای کاربران اینسایدر منتشر کرد که هیچ اثری از Recall در آن دیده نمی‌شود. ازنظر تئوری، اگر قبلاً بیلد ۲۶۲۳۶٫۵۰۰۰ را نصب و آپدیت‌ها را متوقف کرده باشید، یا فایل ISO این نسخه را ساخته باشید، شاید بتوانید از Recall استفاده کنید. به‌هرحال، هیچ راه قانونی برای دانلود مستقل این آپدیت وجود ندارد.

مایکروسافت به‌وضوح احساس می‌کند Recall در‌حال حاضر آنقدر بحث برانگیز است که نمی‌خواهد کسی از آن استفاده کند. شاید در نسخه‌های آینده‌ی اینسایدر شاهد نسخه‌ی جدیدی از Recall باشیم اما تاریخ انتشار آپدیت مذکور مشخص نیست.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.