اپلیکیشن

باندپهن

تلفن همراه

مخابرات فضایی

June 21, 2024
14:17 جمعه، 1ام تیرماه 1403
کد خبر: 168376

فراری مسیریابی ماهواره‌ای را کنار می‌گذارد!

منبع: Digiato

خریداران محصولات فراری به زودی باید سیستم مسیریابی ماهواره‌ای خودشان را در مدل‌های آینده به کار بگیرند. خودروساز ایتالیایی بالاخره متوجه شد که گوشی‌های هوشمند در مسیریابی بهتر عمل می‌کنند. از این رو فراری قصد دارد مسیریابی اختصاصی را به طور کامل از محصولاتش از جمله‌ مدل‌های جدید پوروسانگوئه و ۱۲سیلیندری حذف کند.

چرا فراری مسیریابی ماهواره‌ای را کنار گذاشت؟
امانوئل کاراندو، رئیس بازاریابی محصولات فراری، می‌گوید که اتصال گوشی هوشمند بهترین و به‌روز‌ترین گزینه است و سیستم مسیریابی اختصاصی را بی‌استفاده می‌کند. فراری می‌داند که مشتریانش از خودروهای خود به صورت روزمره استفاده نمی‌کنند، بنابراین تصمیم گرفته که با ارائه یک سیستم مسیریابی خاص در خودرو که احتمالاً به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرد، مالکان را به زحمت نیندازد.

به گفته کاراندو، امروزه اکثر مردم در سراسر جهان، نه فقط مالکان فراری، یک گوشی هوشمند دارند و آن‌ها مفیدترین چیزهایی هستند که می‌توان در هر خودرویی استفاده کرد. تصمیم جنرال موتورز مبنی بر حذف پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو و استفاده انحصاری از نرم‌افزار داخلی در محصولاتش انتقادات زیادی را در پی داشت. به نظر می‌رسد فراری حداقل در یک زمینه رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است.

حدود یک دهه از عرضه اپل کارپلی و اندروید اتو می‌گذرد. هردو سیستم خود را به عنوان ویژگی‌های ضروری در تمام خودروهای امروزی جا انداخته‌اند. پس از سال‌ها تلاش خودروسازان برای ارائه تجربیات کاربری خوب با سیستم‌های اختصاصی خودشان، مشتریان انتظار دارند که این فناوری‌های کاربردی در خودروها وجود داشته باشند. بنابراین بعید است که تصمیم فراری مشکل خاصی به وجود بیاورد. فراری فقط آنچه را که مردم می‌خواهند در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

تصمیم فراری در حالی رخ می‌دهد که مسیریابی ماهواره‌ای به تازگی در خودروهای داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای سال‌ها، خودروهای داخلی فاقد نمایشگر سیستم صوتی بودند. امروزه نیز پس از افزودن نمایشگر، هنوز اندروید اتو و اپل کارپلی در تمامی خودروهای داخلی قابل دسترسی نیستند!

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.