تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

هوش مصنوعی

June 22, 2024
15:02 شنبه، 2ام تیرماه 1403
کد خبر: 168464

اپل به‌دنبال شریکی برای عرضه قابلیت‌های هوش مصنوعی در چین

منبع: Digiato

اپل در iOS 18 با OpenAI همکاری می‌کند تا ChatGPT را به آیفون بیاورد اما ازآن‌جایی‌که این چت‌بات هوش مصنوعی در چین در دسترس نیست، کوپرتینویی‌ها باید به‌دنبال شرکت دیگری باشند تا در خدمات هوش مصنوعی‌ جایگزین ChatGPT در آیفون شود.

به‌ گزارش وال استریت ژورنال، اپل فعالانه به دنبال شرکتی چینی می‌گردد تا برای ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی در این کشور با آن همکاری کند. کوپرتینویی‌ها ظاهراً با بایدو، گروه علی‌بابا و استارتاپ Baichuan AI مذاکره کرده‌اند اما هنوز به توافق نرسیده‌اند.

قرار است هنگام عرضه Apple Intelligence در پاییز امسال، این قابلیت‌ها در دسترس گروه کوچکی از کاربران قرار بگیرد؛ چراکه این شرکت اعلام کرده در اتحادیه اروپا نیز این قابلیت‌ها را با تأخیر عرضه خواهد کرد. بدون همکاری با شرکتی چینی، اپل امکان عرضه این ویژگی‌ها در چین را هم نخواهد داشت.

اپل برای عرضه هوش مصنوعی در چین نیاز به مجوز دارد

شرکت‌هایی که می‌خواهند چت‌بات‌های مبتنی‌بر مدل‌های زبانی بزرگ داشته باشند، برای فعالیت در چین باید از دولت این کشور مجوز بگیرند. تاکنون هیچ شرکتی که محصولات هوش مصنوعی‌ خودش را خارج از چین توسعه داده باشد، از این کشور مجوز نگرفته است.

ظاهراً اپل ایده دریافت مجوز برای مدل زبانی بزرگش را بررسی کرده اما متوجه شده است رگولاتورهای چین احتمالاً چنین مجوزی صادر نخواهند کرد؛ در نتیجه، راهی ندارد جز اینکه در این زمینه با شرکت هوش مصنوعی چینی همکاری کند.

باتوجه‌به اینکه تا سپتامبر زمان زیادی نمانده است، مشخص نیست اپل می‌تواند به‌موقع نسخه چینی Apple Intelligence را آماده عرضه بکند یا خیر. اگر چنین اتفاقی نیفتد، عرضه در چین نیز با تأخیر مواجه می‌شود؛ این سیستم هوش مصنوعی ابتدا فقط به زبان انگلیسی در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد.

وال استریت ژورنال می‌گوید اپل درحال عقب‌افتادن از دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند در چین است؛ چون برندهای چینی مثل ویوو، هواوی، شیائومی و آنر قابلیت‌های هوش مصنوعی‌شان را ارائه می‌کنند، حتی سامسونگ نیز در این زمینه با بایدو و Meitu همکاری کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.