تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

June 24, 2024
11:35 دوشنبه، 4ام تیرماه 1403
کد خبر: 168602

بلومبرگ: عینک هوشمند AR اپل به این زودی‌ها عرضه نمی‌شود

منبع: Digiato

خبرنگار سرشناس بلومبرگ که اطلاعات زیادی درباره برنامه‌های اپل دارد، در یادداشت جدید خود نوشته است کوپرتینویی‌ها تلاشی دوباره برای ساخت عینک هوشمند AR را آغاز کرده‌اند. بااین‌حال، انتظار نمی‌رود این محصول به این زودی‌ها در دسترس کاربران قرار بگیرد.

به‌ گزارش «مارک گرمن» از بلومبرگ، اپل مشغول توسعه عینک هوشمندی مخصوص مصارف واقعیت افزوده (AR) است که وزن کمی خواهد داشت و کاربران می‌توانند در تمام روز آن را روی صورتشان بگذارند. منتهی این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی است.

گرمن می‌گوید اگرچه در گذشته شایعات حوالی سال 2027 را زمان احتمالی عرضه این عینک هوشمند می‌دانستند اما هیچ‌یک از افراد داخل اپل که بلومبرگ با آن‌ها مصاحبه کرده است، باور ندارند این عینک طی چند سال آینده آماده عرضه شود.

خبرنگار بلومبرگ مدعی است سؤال بزرگ این است که آیا اپل حاضر به سرمایه‌گذاری صدها میلیون دلاری سالانه خواهد شد تا روی هدست‌ها و عینک‌هایی کار کند که در آینده نزدیک سود خاصی برای این شرکت ندارند یا خیر. طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت چند وقت پیش پروژه 10 میلیارد دلاری خودروی خود را لغو کرده بود.

باوجوداین، گرمن باور دارد باتوجه‌به حضور هزاران کارمند در بخش محصولات ویژن و تداوم جذب نیروهای جدید، اپل آماده است در چند سال آینده هزینه‌کردن در این حوزه را ادامه بدهد. کوپرتینویی‌ها با این کار مطمئن می‌شوند بازار عینک‌های AR بازاری قابل‌اعتناست یا نه. عینک هوشمند می‌تواند بهترین گزینه برای استفاده در کنار آیفون باشد و شاید در آینده جایگزین این گوشی بشود.

بلومبرگ همچنین در گزارش دیگری مدعی شده است اپل مشغول توسعه نسخه ارزان‌تر هدست ویژن پرو است که برای کارکردن نیازمند اتصال به آیفون یا مک خواهد بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.