تلفن همراه

گوشی

June 24, 2024
12:11 دوشنبه، 4ام تیرماه 1403
کد خبر: 168620

چرا آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به هوش مصنوعی اپل مجهز نمی‌شوند؟

منبع: Zoomit

مدل‌های معمولی آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از اجرای هوش اپل بی‌بهره خواهند بود.

گفته می‌شود که ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید اپل به دو گوشی آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس وارد نخواهند شد؛ زیرا از مقدار رم کافی برخوردار نیستند.

اپل در رویداد WWDC مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید را برای گوشی آیفون معرفی کرد که با عنوان هوش اپل (Apple Intelligence) شناخته می‌شوند. اکنون به‌نظر می‌رسد فقط دارندگان مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از این قابلیت‌ها بهره‌ خواهند برد.

مارک گرمن، افشاگر نام‌ آشنا، دلیل محروم‌شدن آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از هوش اپل را فاش کرده است. گرمن معتقد است که دلیل اصلی این اتفاق به قدرت پردازش عصبی پردازنده مربوط نمی‌شود؛ بلکه بیشتر به مقدار رم بستگی دارد.

اپل اعلام کرده بود که حداقل ۸ گیگابایت رم برای اجرای محلی ویژگی‌های هوش مصنوعی در آیفون موردنیاز است؛ در‌حالی‌که مدل‌های غیر پرو آیفون ۱۵ فقط ۶ گیگابایت رم دارند.

گرمن افزود که غول فناوری کوپرتینو در حال ارتقای مقدار رم در مدل‌های معمولی آیفون ۱۶ به ۸ گیگابایت برای پشتیبانی از ویژگی‌های هوش اپل است. درنتیجه، می‌توان انتظار داشت که همه‌ی مدل‌های سری آیفون ۱۶ از ویژگی‌های هوش‌مصنوعی اپل پشتیبانی کنند.

سرپرست هوش مصنوعی اپل گفته است: «شما می‌توانید هوش اپل را در مدل‌های قدیمی‌تر آیفون اجرا کنید؛ اما به‌قدری کند اجرا می‌شود که تقریباً بلااستفاده خواهد بود.»

انتظار می‌رود اپل روشی برای امکان اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل در گوشی‌های مجهز به رم ۶ گیگابایت را فراهم کند. در این صورت، میلیون‌ها کاربر خواهند توانست به این ویژگی‌ها دسترسی پیدا کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.