هوش مصنوعی

June 27, 2024
13:21 پنجشنبه، 7ام تیرماه 1403
کد خبر: 168708

ارتش هند به هوش مصنوعی مجهز می‌شود

منبع: همکاران سیستم

هند به عنوان کشوری که تمرکز ویژه بر صنعت فناوری‌های پیشرفته دارد نه تنها برای هوش مصنوعی در عرصه تجارت سرمایه گذاری‌های فراوان انجام داده است، بلکه تصمیم دارد این فناوری را در ارتش خود هم به کار بگیرد. زیرا همسایه و رقیب منطقه‌ای آن یعنی چین همچنان میلیاردها دلار برای تحقیقات هوش مصنوعی سرمایه گذاری می‌کند.

یک گزارش مربوط به سال 2023 توسط یک اندیشکده هندی نشان می‌دهد که این کشور سالانه حدود 50 میلیون دلار در حوزه هوش مصنوعی هزینه می‌کند. این گزارش خاطرنشان کرده است که اگرچه سرمایه گذاری‌های هند «گام اولیه خوب» در این زمینه محسوب می‌شود، ولی به وضوح در مقایسه با رقیب استراتژیک اصلی یعنی چین که بیش از 30 برابر این مبلغ هزینه می‌کند، ناکافی است.

«آنتوین لوسکاس» مدیر تحقیقات موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک (IISS) در این خصوص توضیح داد که هند در حال گسترش تلاش‌های خود برای ایجاد یک قابلیت ملی در حوزه هوش مصنوعی است که می‌تواند برای دفاع از آن استفاده کند.

وی افزود: «هند برنامه‌های بسیار بلندپروازانه در این زمینه دارد. این کشور برای دستیابی به تراشه‌های ساخت خارج برای تقویت ظرفیت سخت افزاری هوش مصنوعی برنامه‌ ریزی‌های گسترده انجام داده است و با توجه به فراوانی استعدادها در صنعت هوش مصنوعی، آینده درخشانی دارد».

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.